וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיבת לייטסקייפ של אי.סי.איי זכתה בחוזה של 7-8 מיליון דולר באוקראינה

עידו אלון

19.9.2003 / 8:58

מקור מקורב לחברה: יש התעניינות ניכרת במוצריה של לייטסקייפ בסין - גם שם ייתכנו התפתחויות קרובות; אתמול זינקה מניית אי.סי.איי ב-11% במחזור של 3.3 מיליון דולר



מניית אי.סי.איי זכתה להתעוררות מסוימת בחודשים האחרונים. המשקיעים לא התרשמו מהפסדי הענק שהיא ממשיכה לצבור, והמניה דילגה מ-2.2 דולרים באפריל לרף של 3.7 דולרים כיום. בכך עקפה התשואה במניה את זו של מדד היחס נאסד"ק, שבניגוד לדאו ג'ונס או סטאנדרד אנד פורס ממשיך לטפס כמעט מדי יום. גם מחזורי המסחר במניה התעוררו להיקף של יותר מ-600 אלף דולר ביום. זה אמנם שבריר מהרמה שאיפיינה את "נוקיה הישראלית" בימי הזוהר שלה, אך שיפור משמעותי לעומת התנהגותה ב-2002.



אתמול זינקה המניה במהלך המסחר ב-11% במחזור של 3.3 מיליון דולר, הגבוה פי 5 מהממוצע בה. מנהל חדר העסקות של אופנהיימר, הראל גילאון, אמר כי המניה ריכזה עניין רב עם מספר גבוה של עסקות קטנות. הסיבה לעלייה היא כנראה חוזה לחטיבה האופטית של אי.סי.איי, לייטסקייפ.







מקור המקורב לחברה אמר אתמול כי לייטסקייפ זכתה בחוזה משמעותי באוקראינה. לדבריו, היקף העסקה הוא 8-7 מיליון דולר והתקנת המערכות של לייטסקייפ תחל באוקטובר. מוצר הדגל של לייטסקייפ היא מערכת ה-XDM, המותקנת במרכזיות של מפעילי תקשורת.



אותו מקור גם ציין כי יש התעניינות ניכרת במוצריה של לייטסקייפ בסין, וכי גם שם ייתכנו התפתחויות קרובות. זאת, לאחר שהחטיבה ספגה מכות רבות ברבעון השני בסין, עקב קיפאון שנבע ממחלת סארס. באי.סי.איי סירבו להגיב לידיעה.







לייטסקייפ רושמת הרעה בתוצאותיה זה כמה רבעונים, עקב הדעיכה הנמשכת בהשקעות של חברות התקשורת, ובאחרונה גם בשל ההשפעות השליליות של סארס. ברבעון השני של 2003 רשמה החטיבה הכנסות של 40 מיליון דולר - ירידה של 2 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם ונפילה של 33% לעומת התקופה המקבילה ב-2002.



מצבה של החטיבה האופטית מייצג היטב את תוצאותיה של אי.סי.איי. החברה רשמה הפסד של 35 מיליון דולר במחזור של 101.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2003. למעשה, מאז תחילת 2000 צברה החברה הפסדים של 702 מיליון דולר (יותר מ-3 מיליארד שקל). להפסדים אלו תרמה לדאבון לבם של המשקיעים גם החברה הבת אי.סי.טל, שבעבר היתה עוגן של יציבות בעבור אי.סי.איי. לאחר רבעונים רצופים של רווחיות מאז הנפקתה, רשמה אי.סי.טל הפסדים של 17.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2003 וצניחה ניכרת בהכנסותיה.



לפי הערכות האנליסטים, תרשום אי.סי.איי הפסד פרו-פורמה (בנטרול פחת והפרשות חד פעמיות) של כ-31 מיליון דולר. ואולם המשקיעים במניה יודעים כי ההפחתות החד פעמיות של אי.סי.איי הן בדרך כלל רב פעמיות. האנליסטים גם מעריכים כי הכנסות החברה יסתכמו ב-422 מיליון דולר ב-2003.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully