וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים של כ-1% בסיומו של שבוע מסחר חיובי; KPN ירדה ב-2.6%

רן דוידוב

19.9.2003 / 22:02

הירידה ב-KPN - בעקבות מכירת מניות ע"י ממשלת הולנד בשווי 3 מיליארד דולר; חברת הטלפוניה אינדיטקס, בעלת רשת חנויות האופנה הספרדית זארה, נפלה בכ-14% לאחר שחשפה ירידה מדאיגה בשולי הרווח



יום המסחר האחרון של השבוע הסתיים בירידות שערים. מדד דקס בפרנקפורט ירד ב-0.9%; הפוטסי בלונדון ירד ב-1.3%; ה-CAC בפאריס ירד ב-1.2%. למרות זאת הצליחו המדדים המובילים של היבשת לסיים את השבוע בעליות ולשמור על המגמה החיובית הכללית המסתמנת בשבועות האחרונים.



אינדיקטורים כלכליים



בחזית המקרו: מדד המחירים ליצרן בגרמניה עלה בקצב של 2.1% בחודש אוגוסט, הקצב המהיר ביותר מזה שנתיים, עקב העלייה החדה במחירי האנרגיה. ללא מוצרי האנרגיה, עלה מדד המחירים ליצרן ב-0.2%.



גל החום שפגע באירופה ובגידולים החקלאיים עשוי להעלות את האינפלציה בגרמניה באופן זמני, אמרו כלכלנים. חברת דוגמת BASF, יצרנית הכימיקלים הגדולה באירופה, מעלה את מחירי מוצריה עקב העלייה בעלויות האנרגיה.



שיעור האינפלציה בגוש היורו עלה בחודש אוגוסט לרמה של 2.1% לעומת 1.9% בחודש יולי. הבנק המרכזי של אירופה שואף לשמור את שיעורי האינפלציה מעט מתחת "אך קרוב" לרמת 2%.



התפוקה התעשייתית באיטליה רשמה עלייה של 1.5% בחודש יולי, העלייה החדה ביותר ממאי 2002. התפוקה של מוצרי הצריכה עלתה ב-3.4% לעומת חודש יוני בעקבות עלייה של 3.8% בתפוקת ההלבשה והטקסטיל ועלייה של 4.8% בתפוקת מוצרי המזון, השתייה והטבק.



זארה יוצאת מהאופנה



חברת אינדיטקס (ES:014839601) הספרדית, בעלת השליטה בקמעונאית זארה, דיווחה היום על עלייה של 21% ברווחיה במהלך המחצית הראשונה של השנה. אולם שולי הרווח של החברה ירדו בחדות והיא אף צפתה כי המגמה תימשך במחצית השניה. מנייתה נפלה ב-13.9%



מניות אלסטום, יצרנית הרכבות הצרפתית הכושלת, עדיין מושעות מהמסחר, אך נשיא צרפת, ז'אק שיראק, אמר כי הוא אופטימי בנוגע לשיחות עם האיחוד האירופי בנוגע להצלת החברה.



מניית יצרנית התרופות הגרמנית מרק KGaA זינקה ב-4.2% לאחר שסוכנות דירוג האשראי S&P העלתה את דירוג האג"ח של החברה ל-A2 .



מגזר הטלקום רשם ירידות שערים בעקבות מניית KPN שאיבדה 2.6% לאחר שממשלת הולנד מכרה 300 מיליון ממניות החברה תמורת 3.02 מיליארד יורו לקבוצת סיטיגרופ. מניות בריטיש טלקום וודאפון ב-1.6% ו-1% בהתאמה; פראנס טלקום וטלפוניקה איבדו כ-2%.



אדידס, יצרנית ציוד הספורט הגרמנית, עלתה ב-0.1% על רקע דיווח מתחרתה נייקי על מעבר לרווחיות והכנסות שיא רבעוניות.



יצרנית הרכב רנו ירדה ב-3.6% לאחר שהודיעה על פגם טכני ב-230 אלף מכוניות לגונה אשר מחייב החזרתם למוסכים. מניית פז'ו ירדה ב-1.1% לאחר שמנכ"ל החברה צפה בריאיון לעיתון "לס אקו" כי שוק הרכב במערב אירופה יתכווץ ב-3% בשנת 2003. פולקסוואגן, יצרנית הרכב הגדולה באירופה, ירדה ב-2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully