וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בזק הורה למנהלי הקבוצה להיערך להתמודדות במגזר העסקי

ערן גבאי

21.9.2003 / 10:31

הגדיר ההיערכות כ"פרק קריטי". סלקום מסתמנת כמתחרה הגדולה, בעיקר אם אי.די.בי תרחיב השפעתה בחברה. השותפות B-1 כבר החלה לפעול ובבזק בוחנים מיזוג של בזקכל ואדאנת

מנכ"ל בזק, אמנון דיק, הגדיר את היערכות בזק לתחרות בשוק העסקי כ"פרק קריטי" בפעילות החברה בטווח המיידי. דיק הבהיר בסוף השבוע שעבר למנהליו שלהחלטות ולמהלכים בהיערכות זו תהיה השפעה מהותית על התוצאות העסקיות של בזק.

בהנהלת בזק החדשה, בראשות המנכ"ל דיק, סומן כבר מההתחלה המגזר העסקי כיעד הברור והמיידי להיערכות החברה לתחרות המתקרבת בשוק התקשורת.

זו הסיבה שדיק ביקש למנות בימים האחרונים את חברת הייעוץ האסטרטגי שלדור לסייע בנושא. בהנהלת בזק מקיימים מזה מספר חודשים דיונים על שינוי ארגוני בחברה. חברת מקינזי ערכה עבור החברה תוכנית לשינוי ארגוני מקיף, שכללה גם המלצה להגדיל את מספר הפורשים בבזק מעבר ל-1,770 העובדים שסוכמו עם המדינה.

מקינזי המליצה לפטר כמה מאות עובדים נוספים עד 2008, מעבר למכסה שהוחלטה. ועד העובדים של החברה התנגד ליישום התוכנית. עקב כך ביקשו בבזק להיעזר בשירותים של שלדור, לטובת יישום חלק מהאסטרטגיה ובעיקר בנושא הדחוף ביותר - היערכות לתחרות במגזר העסקי.

דיק שואף לכך שבראייה אסטרטגית תתמקד בזק בשנה הקרובה בהתמודדות ברורה מול המגזר העסקי, בדגש על היערכות קבוצת בזק כולה לתחרות. דיק הנחה את המנהלים בקבוצת בזק להיכנס לתהליך מהיר של היערכות, שיקדם את הביצוע בפועל של ההכנה להתמודדות במגזר העסקי.

בזק יכולה לשאוף עידוד מכך שהמתחרה הגדולה שסומנה לה ל-2004 - חברת הכבלים הממוזגת - לא תוכל להציב בפניה תחרות במידה שנחזתה תחילה. מנגד, סלקום, תחת ניהולו של יצחק פטרבורג, עושה קולות של מי שתתחרה בכל החזיתות בקבוצת בזק, ובעיקר בשוק העסקי.

הצלחה של אי.די.בי להרחיב את אחיזתה בסלקום על חשבון בעלי המניות האחרים תגדיל בוודאות את עוצמת התחרות מצדה של חברת הסלולר בשוק העסקי כבר בשנה הקרובה.

טיוטת התקנות לפתיחת שוק הטלפוניה הנייחת לתחרות בספטמבר 2004 כבר הוגשה לשחקנים השונים בשוק, וכבר ברור שבזק לא תקבל הקלות בכל הנוגע לדרישה ממנה ומחברות הכבלים לספק שירות טלפוניה אוניברסלי בפרישה ארצית, בעוד המתחרים יוכלו להתחרות רק ב"אזורי השמנת" במגזר העסקי.

עם זאת, בזק קיבלה, בעקיפין, סוכריה בתוכנית התעריפים האחרונה שאושרה, המקלה על מחירי השוק העסקי, שמבצע את שיחותיו בעיקר בשעות היום, וזאת כשנה לפני פתיחת התחרות. דבר זה יסייע לקבוצת בזק להדק את קשריה עם הלקוחות העסקיים.

שלוש חברת בנות של בזק הודיעו בתחילת אוגוסט על תחילת פעילותה של השותפות החדשה, הקרויה B-1 וכוללת את פלאפון (65%), בזק בינלאומי (28%) ובזקכל (7%), שתציע ללקוחות עסקיים קטנים עד בינוניים חבילת תקשורת כוללת. כמו כן, דיווחנו לאחרונה על האפשרות הנבחנת בבזק להצלת חברת אדאנת במסגרת מיזוג עם בזקכל. ההיגיון שבמיזוג נובע מהעובדה ששתי החברות מספקות שירותים למגזר העסקי - בזקכל מספקת שירותי VOICE ואדאנת שירותי דאטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully