וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנות בטוחה: אם דסק"ש לא תצליח להגיע לשליטה בסלקום היא תפעל למכירת רוב האחזקה

אילן מוסנאים

21.9.2003 / 12:22

אלון סנובסקי מעלה את ההמלצה לדסק"ש ל"תשואת יתר" וקובע לה מחיר יעד של 101 ש' - גבוה בכ-19% ממחירה בבורסה; "מוקדם לאמוד את השפעת חילופי הבעלות על החברה"



השווי הראוי לדסק"ש הינו 4.64 מיליארד שקל וממנו נגזר לה מחיר מניה של 101 שקל, שהינו גבוה בכ-19% ממחיר המניה בבורסה. כך כותב האנליסט אלון סנובסקי מבית ההשקעות אילנות בטוחה בהמלצה לחברה. הוא מעלה לאור זאת את ההמלצה שלו למניה ל"תשואת יתר".



דסק"ש סיימה את המחצית הראשונה של 2003 בהפסד של 103 מיליון שקל לעומת רווח של 195 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2002, בה נהנתה החברה מרווחי הון גבוהים עקב מימוש אופציות מכר על מניית UPC. באמצע מאי עברה השליטה בחברה (יחד עם קבוצת אי.די.בי אחזקות כולה) מידי משפחות רקאנטי וקרסו לידי קבוצת גנדן של נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת. בעקבות השלמת העסקה צפויה דסק"ש לקבל מהחברה המוחזקת אל ים דיווידנד של כ-60 מיליון דולר, מתוכו היא כבר קיבלה 85 מיליון שקל. באילנות בטוחה מעריכים כי טרם ניתן לאמוד את השפעת השינויים בשליטה על פעילות דסק"ש, וככל הנראה יידרשו עוד מספר רבעונים עד שהתמונה המלאה תתבהר.



בינתיים צפויה החברה ליהנות מביטול הפרשה של כ-177 מיליון שקל (כפי הנראה במהלך הרבעון הרביעי של 2003), שביצעה בעבר בחברת תבל וזאת לאחר שהסדר הנושים של חברת הכבלים ייכנס לתוקף.



חדשות צפויות גם בהחזקת התקשורת הגדולה השנייה של החברה - חברת הסלולר סלקום. דסק"ש מעוניינת לשנות את הסטאטוס בו היא מחזיקה בכ-25% ממניות סלקום אך אין לה השפעה מהותית על פעילות החברה. באילנות בטוחה מציינים כי בפני דסק"ש עומדות שתי אפשרויות שנלקחות בחשבון. הראשונה היא רכישת השליטה בחברה, כלומר רכישה של עוד 25.1% ממניות סלקום, חלופה שתהיה עדיפה מבחינתה, לאחר שהיא נותרה ללא מניות בחברת הכבלים בעקבות הסדר הנושים של תבל. מי שעשויה למלא את צד המוכרים היא חברת בל סאות', שמעונינת להיפרד מאחזקותיה מחוץ לארה"ב. באילנות בטוחה מעריכים כי המכשול העיקרי שמעכב את העסקה היא שאלת המחיר. באילנות בטוחה מעריכים כי אם החברה לא תצליח להגדיל את אחזקותיה בסלקום, היא תפעל למכירת מרבית אחזקותיה בחברה.



במודל ה-NAV (שווי נכסי נקי) קובע סנובסקי לחלקה של דסק"ש בשופרסל (53%) שווי של כ-1.15 מיליארד שקל,את האחזקה באלרון (39%) הוא אומד בשווי של 625 מיליון שקל, את האחזקה בנכסים ובניין הוא מעריך בכ-977 מיליון שקל ולחלקה של החברה בסלקום (25%) הוא מעניק תג מחיר של כ-2 מיליארד שקל. סך השווי של כל אחזקות החברה מסתכם לכ-5.75 מיליארד שקל. משווי זה מנכה סנובסקי סכום של כ-694 מיליון שקל בגין תשלומים למס ההכנסה, כ-193 מיליון שקל בגין התחייבויות פיננסיות של הקבוצה וכ-230 מיליון שקל בגין הוצאות ההנהלה והכלליות של החברה, כך ששווי החברה נטו הינו 4.64 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully