וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תמשיך לקבע את היואן לדולר למרות לחצים להגמיש מדיניות המט"ח

סוכנויות הידיעות

21.9.2003 / 13:37

הבנק המרכזי של סין מסר כי בכוונתו לבצע ליברליזציה הדרגתית של המטבע, אך סירב לספק לוח זמנים



סין תמשיך לקבע את היואן לדולר למרות לחצים להגמיש מדיניות המט"ח. כך הודיע היום הבנק המרכזי של סין, יום אחרי ששבע המדינות המתועשות (G7) קראו לשערי חליפין "גמישים יותר".



שער המטבע הסיני מקובע על רמה של 8.3 יואן לדולר מאז שנת 1995 - דבר שאיפשר לכלכלת סין, השישית בגודלה בעולם, לרשום צמיחה שנתית ממוצעת של 8.6% במהלך העשור האחרון.



הבנק המרכזי של סין מסר כי אין כל היגיון בביטול קיבוע היואן לדולר, וכי בכוונתו לעמוד בהתחייבות לבצע ליברליזציה הדרגתית של המטבע, אם כי הוא אינו יכול לספק לוח זמנים מפורט. הבנק הוסיף כי בכוונתו להגמיש את מדיניות המט"ח שלו במהירות האפשרית.



סין, המונעת באופן מלאכותי מהמטבע שלה להתחזק מול הדולר כדי לתמוך ביצוא שלה, חשופה לאחרונה לביקורת הולכת וגוברת מצד ארה"ב על רקע מדיניות המטבע שלה.



שר האוצר של ארה"ב, ג'ון סנואו, העלה את סוגיית שער החליפין בפגישותיו עם ראשי הממשל הסיני בביקורו בבייג'ין בתחילת החודש, אולם בקשותיו בעניין לא נענו.



לטענת הסינים, קיבוע שער היואן לדולר עולה בקנה אחד עם האינטרס האמריקאי והסיני גם יחד, שכן המערכת הפיננסית הסינית אינה יציבה דיה כדי להתמודד עם מסחר נטול מגבלות ביואן.



מאז קיבוע היואן לדולר, ברמה של 8.3 יואן לדולר עם אפשרות לתנודות קלות בלבד בטווח של עד 0.3%, זרמו לסין השקעות זרות בהיקף של 308 מיליארד דולר.



בהודעה שהוציאו אתמול משתתפות פסגת ה-G7 בדובאי, נטען כי שערי חליפין בשוק המט"ח צריכים לשקף את נתוני היסוד של הכלכלות. "ברצוננו להדגיש כי גמישות רבה יותר בשערי החליפין היא דבר רצוי במדינות או בכלכלות מרכזיות", נאמר בהודעה.



עם זאת, נמנעו מדינות ה-G7 מלנקוב במפורש בשמה של סין או של כל מדינה אחרת.



מדינות נוספות בדרום מזרח אסיה, בהן יפאן, דרום קוריאה, תאילנד, טאיוואן ואינדונזיה, התערבו בשוקי המט"ח במידה הולכת וגוברת במהלך השנה האחרונה, כדי למנוע את התחזקות המטבעות שלהן וכך לצמצם את הפגיעה בייצוא. כך למשל, בניסיון לרסן את התחזקות הין, מכרה יפאן בשבעת החודשים הראשונים של השנה מטבע מקומי בסכום שווה ערך ל-76.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully