וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטף ורטהיימר מבקש לגייס מימון להקמת מאה פארקים תעשייתיים ברחבי המזרח התיכון

סוכנויות הידיעות

21.9.2003 / 14:17

בכתבה ב"אקונומיסט" העוסקת בתוכנית של היזם הישראלי לקדם את השלום, מצוין כי הוא חתם על הסכם להקמת פארק תעשייה סמוך לעקבה וכי הוא שותף בפארק המוקם סמוך לאיסטנבול



סטף ורטהיימר מבקש לגייס בארה"ב מימון להקמת מאה פארקים תעשייתיים למגזר הפרטי ברחבי המזרח התיכון, החל מטורקיה וכלה בגבול ישראל-מצרים, לפי המודל ששימש להקמת ארבעה פארקי תעשייה בישראל. כך עולה מכתבה על התעשיין הישראלי המתפרסמת בגליון החדש של כתב העת "אקונומיסט".



הבעלים של קבוצת ישקר יצא בשבוע שעבר לארה"ב לסדרה של פגישות עם חברי קונגרס, בניסיון לקדם את תוכניתו שנועדה להביא לביסוסם של מודלים כלכליים לצמיחה בת קיימא במדינות ערב - אשר עשויים לדעתו לעודד יזמות מכוונת יצוא, ובסופו של דבר להביא גם לשינוי בתפיסות העולם הרווחות במדינות אלה. בכתבה על ורטהיימר, המופיעה תחת הכותרת "שלום דרך פארקים תעשייתיים", נכתב עם זאת כי הסיכויים לגיוס מימון לפרויקטים בארה"ב קלושים לנוכח ההוצאות הגדולות של ארה"ב על שיקום עיראק ואפגניסטן.



ורטהיימר כבר שותף בפארק תעשייה המוקם סמוך לאיסטנבול בטורקיה, ומקווה להקים פארק נוסף במדינה. כמו כן חתם על הסכם להקמת פארק תעשייה סמוך לשדה התעופה של עקבה בירדן. לדברי ורטהיימר, לקראת הקמת הפארק כבר נחתמו הסכמים לייצור רכיבים עבור דיימלר-קרייזלר, רכיבי אודיו לחברת הרמון אינטרנשונל, כמו גם מפעלי ייצור של שתי חברות מיכון מדרום קוריאה וגרמניה. ורטהיימר אמר עוד כי בעקבות הבטחת המימון להקמת הפארק בעקבה, הוא מתכוון להקים, יחד עם שותפים מקומיים, עוד ארבעה פארקים תעשייתיים בירדן במהלך חמש השנים הבאות. להערכתו, צפויות הכנסות הפארקים להסתכם ביותר ממיליארד דולר, ויועסקו בהם 12,500 עובדים.



בניגוד להשקעות זרות בירדן בשנים האחרונות, אשר רובן ככולן היו בתחום ההלבשה והטכסטיל, מתכוון ורטהיימר להדגיש תחומים עסקיים אחרים בפארקים המתוכננים במדינה. להערכתו, ההכנסה הממוצעת של האוכלוסייה באזור הפארקים צפויה להכפיל את עצמה בתוך עשר שנים.



הקמתו של פארק תעשייתי משותף עם הרשות הפלשתינית בגבול ישראל-רצועת עזה הופסקה עם פרוץ האינתיפאדה, אך ורטהיימר הבטיח כי הקמתו תחודש מיד עם הפסקת האלימות באזור.



העיתון מציין את האופטימיות חסרת התקנה של ורטהיימר, ומוסיף כי בעבר התברר לא פעם כי היזם הצליח לקדם פרויקטים כנגד כל הסיכויים. "מתוך קשיים צומחת הזדמנות", מצוטט ורטהיימר בכתבה. קבוצת ישקר, אותה הקים ורטהיימר לפני 50 שנה באזור התעשייה תפן בצפון ישראל, מעסיקה כיום כ-4,500 עובדים ומייצאת כלי חיתוך בהיקף של מיליארד דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully