וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה אישר דו"חות של 11 אלף נישומים בהליך מקוצר

ניצן כהן

21.9.2003 / 14:55

מדובר ביישום החלטה חדשה להקל על נישומים בעלי הכנסה שנתית מינימלית של 80 אלף שקל שאינם חייבים כסף למס הכנסה; הליך מקוצר של דו"חות נוספים צפוי בעוד חודש וחצי



מס הכנסה אישר בימים האחרונים דו"חות של 11 אלף נישומים בהליך מקוצר. ההליך המקוצר הוא מהלך חדשני שיזמה נציבת מס הכנסה, טלי ירון אלדר, שנועד להקל על מפקחי המס ולפנות להם זמן לטפל בדו"חות בעייתיים יותר. בעבר אמרה ירון אלדר שבכוונתה ליזום את המהלך כדי להעמיק את הבדיקה בקרב נישומים שהסבירות לבעייתיות בדו"חות שלהם היא גדולה יותר.



משמעות ההליך הוא, שהבדיקה של הדו"חות מתבצעת באמצעות מחשב ובוחנת את הסבירות של הדו"ח הכספי בהתאם לניתוח של המחלקה הכלכלית של האגף, דו"חות העבר של הנישום והמקובל בענף בו פועל העסק. הנישומים שזוכים לאישור בהליך זה הם אלה שידווחו על הכנסה שנתית של 80 אלף שקל, אין להם חובות לאגף ולא נתפסו בשנים האחרונות מעלימים הכנסות.



ירון אלדר אמרה היום שבשנה הבאה יורחב ההליך לדו"חות של חברות. הקריטריונים לחברות עדיין לא נקבעו אולם ההערכות הן, כי התנאים שחלים כיום על נישומים פרטיים יחולו גם עליהם בהתאמות שונות.



בנוסף הודיע היום מס הכנסה שבשל החופשה המרוכזת של עובדי האגף בחג סוכות יידחה מועד התשלומים עבור חודש ספטמבר מה-15 לאוקטובר ל-22 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully