וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד יוסי שגב מכין לזאבי את התביעה נגד המדינה בפרשת בזק: מבקש מביהמ"ש להורות להרטמן לא לוותר על זכויות התביעה של זאבי

אמיר הלמר

21.9.2003 / 15:20

בבקשה טוען שגב כי המדינה הפרה ההסכם עם זאבי לגבי ביצוע ההפרטה בבזק, דבר שגרם לאי עמידתו בתשלומי הריבית



איש העסקים גד זאבי שכר את שירותיו של עו"ד יוסי שגב כדי שיטפל עבורו, ככל הנראה, בהכנת תביעה נגד רשות החברות הציבוריות ומדינת ישראל, בכל הנוגע לפרשת מניות בזק.



שגב ועו"ד אופיר נאור ממשרדו הגישו היום בשם שתי החברות של זאבי - זאבי תקשורת מימון וניהול וזאבי תקשורת אחזקות - המחזיקות במניות זאבי בבזק והמצויות בכינוס נכסים תחת שרביטו של עו"ד אלקס הרטמן, בקשה שביהמ"ש יורה להרטמן שלא לוותר על זכויות התביעה הקיימות לחברות אלו, או לגד זאבי, בכל הסכמה אליה יגיע עם המדינה.



שגב מציין בבקשה כי לפני ימים אחדים הגיש הרטמן בקשה דחופה במסגרתה ביקש לאשר לו להצביע נגד הגדלת הון המניות של בזק באסיפה הכללית של החברה, שאמורה להיערך בעוד ימים ספורים. שגב מציין כי מהבקשה של הרטמן עולה כי הוא מקיים מגעים עם רשות החברות הממשלתיות לצורך גיבוש הסכמה בעניין ההצעה, האמורה להגדיל את הון המניות של החברה.



שגב מציין כי החשש הוא שכונס הנכסים, "מחמת חוסר ידיעה או טעות", יפגע בזכויות התביעה הקיימות לקבוצת זאבי כנגד רשות החברות הממשלתיות. לטענת שגב, לקבוצת זאבי זכויות ועילות תביעה כנגד המדינה, שהן בעלות ערך רב, ובין השאר מדובר בהפרתו של הסכם שנעשה בין זאבי לרשות החברות הממשלתיות, וכן בסיכולו של אותו הסכם.



שגב מציין כי זאבי רכש את מניותיו בבזק (כ-20%) בשנת 1999 באמצעות הלוואות בסכום של כ-480 מיליון דולר מקונסורציום בנקאי שביקש, מאוחר יותר, את כינוס המניות. שגב מציין כי הנחת היסוד ברכישה לצורך תשלום הריבית על ההלוואות היתה הידיעה שבזק היא חברה רווחית בעלת מאגר ענק של רווחים העומדים לחלוקה כדיווידנדים, וכי היא התחייבה למדיניות חלוקה של 60% מרווחיה לבעלי המניות.



עוד נטען בבקשה כי לאחר שהוחלט ע"י רשות החברות הממשלתיות בשנת 2000 להפריט את חברת בזק פנתה הרשות לזאבי, וביקשה את הסכמתו להגדלת ההון הרשום של החברה וחלוקת מניות הטבה כנגד היוון רווחים ראויים לחלוקה. הפנייה, כך נטען, היתה מאחר שהיה ברור למדינה כי ללא הסכמתו של זאבי, שהחזיק ב-20% מהמניות, לא ניתן יהיה להשיג את הרוב הדרוש לאסיפה הכללית של החברה.



זאבי, כך טוען שגב, הסכים לבקשת המדינה אך העמיד לכך שני תנאים: קביעת מחיר מינימום למניה במסגרת הליכי ההפרטה והתחייבות לביצוע ההפרטה בטווח זמנים מוגדר שיתבצע מיד בסמוך לאחר הגדלת ההון הרשום של החברה וחלוקת מניות ההטבה. בבקשה נטען כי התנאים הללו נדרשו מאחר ובקשת המדינה להוון את הרווחים הראויים לחלוקה גרמה לכך שלמעשה לא יחולקו דיווידנדים ? שהיו אמורים לשמש בין השאר לתשלום הריבית על ההלוואות שנטל מהבנקים.



שגב מציין בבקשה כי רשות החברות התחייבה לביצוע ההפרטה במועדים שהוסכמו, וכי ללא התחייבות שכזו לא היה נותן זאבי הסכמה להיוון הדיווידנדים דבר שהיה מאפשר, לטענתו, חלוקת דיווידנדים ופרעון תשלומי הריבית.



למרות שנחתם הסכם בין קבוצת זאבי לרשות החברות, טוען שגב, לא בוצעה ההפרטה בטווח הזמנים עליו הוסכם, דבר שהביא לכך שקבוצת זאבי לא יכלה לעמוד בתשלומי הריבית לבנקים, ולתגובת שרשרת בסופה מונה כונס למניות בזק ונגרמו לקבוצה נזקים אדירים. שגב מציין כי העובדות מקימות לקבוצה עילות תביעה שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully