וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינוויה של ECI זכתה בחוזה בהיקף מוערך של 20 מיליון דולר בטייוואן; גברה על אלקטל, לוסנט, נוקיה ואחרות

גתית פנקס

21.9.2003 / 13:35

כך פורסם בעתונות טייוואנית מקומית בסוף השבוע; הזכייה היא במסגרת חוזה גדול יותר של ספקית שירותי הפס הרחב, Chunghwa, לאספקת 800 אלף קווי DSL בהיקף 50 מיליון דולר



חטיבת אינוויה של חברת אי.סי.איי טלקום זכתה בטיוואן בחוזה אספקת ציוד שצפוי לייצר לה הכנסות של 20 מיליון דולר - כך עולה מפרסומים בעיתונות המקומית בטייוואן בסוף השבוע וביניהם בעיתון DigiTimes. החוזה הינו, ככל הנראה, הסיבה המיידית לעליות במניה בימים האחרונים, שהגיעה לרמות בהן לא ביקרה כבר שנה וחצי המשקפות לחברה שווי שוק של 410 מיליון דולר.



ההערכות שאופפות את ECI לאחרונה הן כי היא קרובה מאוד לחתימה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם אחת מהשחקניות הגדולות בשוק - כיוון אליו הפנו משאבים מנהליה בחודשים האחרונים ושעליו אינן מוכנים להגיב כעת. כמו כן, ב"הארץ" פורסם כי החטיבה האופטית של ECI זכתה בחוזה בשווי 7-8 מיליון דולר באוקראינה. לאור זאת, מניית החברה המריאה בכ-24% מאז תחילת ספטמבר. לא ניתן היה להשיג את תגובת ECI.



בעיתונות המקומית באי נכתב בסוף השבוע כי חברת Chunghwa Telecom - CHT, ספקית שירותי הפס הרחב הגדולה ביותר בטייוואן הנמצאת אף בבעלות ממשלתית, הודיעה כי חברת Baycom Opto-Electronics זכתה במכרז לאספקת ציוד xDSL. אינווייה של ECI תהיה זו שתספק את ה-COE, Central Office Equipment, המרכזת המנהלת את הקווים. במכרז התמודדו אף 6 מתחרות של ECI כקבלניות משנה אף הן: אלקטל, לוסנט, נוקיה, NEC, אריקסון וסמסונג.



החדשות הנוכחיות המגיעות מכיוון אסיה פסיפיק הינן משמעותיות ביותר עבור החברה וחטיבת ה-xDSL שלה אינוויה, שדיווחה ברבעון השני של השנה על הכנסות של 45 מיליון דולר - ירידה של 11.8% מהרבעון הראשון של השנה ועל רווח תפעולי של 4.2 מיליון דולר. כלל לא בטוח שחוזה מסוג זה במחירים כאלה יוכל לשנות את התמונה לטובה בשורה התחתונה.



המכרז הינו לאספקת 800 אלף קווי xDSL שיימכרו במחיר של 61.23 דולר ליחידה (2,082 דולר טיוואני). היקף המכרז כולו הוא 49 מיליון דולר וההערכות הן כי חלקה של ECI הוא כ-20 מיליון דולר. יש לציין כי בשני החוזים הקודמים שהיו במארס 2001 ופברואר 2002 והיו בהיקף כ-2.5 מיליון קווים, זכו אלקטל וסמסונג, בהתאמה, וכעת ECI תהיה זו שתספק את הציוד. ל-Chunghwa יש כ-2.6 מיליון מנויים ל-ADSL במדינה, טרם החוזה הנוכחי.



אינוויה מתמחה במוצרי גישה לרשתות תקשורת בפס רחב המאפשרים העברת תכני מולטימדיה. מערכות ה-ADSL וה-VSDL מיועדות לתקשורת אינטרנט ביתית רחבת פס על כבלי הנחושת (טלפוניה) ודרך קווי ה-DSL שמספקת ECI ניתן להעביר שירותי נתונים, קול ווידיאו ללקוחות. הציוד יועבר ב-90 הימים שלאחר הזכייה, כלומר עד תחילת 2004. כ-420 אלף קווים יותקנו בצפון האי, 180 אלף במרכזו ו-200 אלף בדרומו.



חברות נוספות שזכו כקבלניות המשנה בפרויקט הן Tecom הטיוואנית, שתהיה אחראית על ה-CPE, אספקת הציוד לצד הלקוחות ו-GlobespanVirata שתספק את השבבים. בשורה חיובית נוספת ל-ECI היא ש-Tecom מתכוונת לשתף עימה פעולה בצורה אסטרטגית כדי לפתח את השוק הסיני ושווקים אחרים באיזור.



"ל-ECI יש נוכחות בסין דרך לייטסקייפ, חטיבת האופטיקה, והזכייה הנוכחית בחוזה בטיוואן היא חשובה שכן מסייעת לחדירה של חטיבה נוספת של החברה", אומר רמי רוזן, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אוסקר גרוס ישראל, "החוזה מספק ביזנס נוסף אבל הוא בהחלט אינו יכול לבוא במקום הירידה בהכנסות והאטה בחוזה עם דויטשה טלקום כך שהייתי אומר שהוא 'משקם' אבל לא 'מחליף'. השוק הסיני הוא לא קל בכל מקרה, כפי שניתן ללמוד מהיקפי החוזים. בעוד שאלה באירופה היו של עשרות מיליוני דולרים לאורך זמן, כאן מדובר על חוזים בעלי אופי של פרויקטים חד פעמיים בהיקף גדול", הוא מוסיף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully