וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוביילאקסס נטוורקס סיפקה פתרונות תקשורת אלחוטית למטה הצלב האדום בוושינגטון

צורי דאר

21.9.2003 / 17:40

היקף הפרויקט מוערך בכמה מאות אלפי דולרים; לאחרונה עזב את החברה עופר רונן, שניהל את פעילותה בארץ



חברת מוביילאקסס נטוורקס הישראלית (MobileAccess), ספקית של מערכות אלחוטיות משולבות, הודיעה כי חתמה על הסכם עם הצלב האדום האמריקאי, ארגון הומניטרי בינלאומי, להתקנת מערכת תשתית לתקשורת אלחוטית במטה הראשי של הארגון בעיר וושינגטון.



המערכת שהותקנה, מוביילאקסס-מודולייט, מאפשרת תקשורת אלחוטית משולבת התומכת בשירותי קול ומידע קיימים ועתידיים עבור מספר ספקים על תשתית אחת. המדובר ברשתות בטחוניות, סלולר, איתוריות, PCS (שירותי מידע מותאם אישית) ו-WLAN. בשלב זה תומכת המערכת בשירותי סלולר, איתורית ושירות PCS לשלושה ספקים. בעתיד ניתן יהיה להוסיף ספקים ושירותים נוספים על התשתית הקיימת על פי דרישת הלקוח. מערכת זו מספקת למעשה כיסוי אלחוטי בלתי אמצעי בכל בניין המטה.



היקף הפרויקט מוערך בכמה מאות אלפי דולרים.



מוביילאקסס נוסדה ב-1998 כחברת פוקסקום וויירלס, שהוקמה כספין אוף של חברת מחברת התקשורת פוקסקום (לימים OnePath). החברה מפתחת ומייצרת טכנולוגיית שידורים סלולריים דרך סיבים אופטיים, המגדילים את יכולת הקליטה והקיבולת למרבית הטכנולוגיות הסלולריות בסביבות של בניינים גדולים.



פתרונותיה של החברה הותקנו במספר רבי קומות בישראל, בהם מגדלי עזריאלי ומגדל אביב. החברה אף דיווחה ב-2001 על עסקה בהיקף 4.5 מיליון דולר עם הקונגרס האמריקאי.



ב-2002 נקלעה החברה לקשיים, לאחר שמרבית ההון שגייסה הושקע לשווא בניסיון חדירה כושל לאירופה, ונסיונותיה לגייס הון נוסף כשלו אף הם. במאי 2002 קיבלה פוקסקום צו הקפאת הליכים לצורך הגנה מפני נושים.



ביולי 2002, בהליך משפטי יוצא דופן, אישרה השופטת ורדה אלשיך הסדר נושים שאיפשר לקבוצת משקיעים חדשה, בראשות קרן התפנית (Turnround) מומנטום מקבוצת דיסקונט שוקי הון, להוביל השקעה חדשה בחברה בהיקף של 9 מיליון דולר. 7 מיליון דולר ניתנו כהשקעה, ועוד 2 מיליון דולר ניתנו כהלוואת בעלים שהומרה בהמשך למניות. בסבב השתתפו גם קרן טק.איי.אס, והמשקיעים הקיימים ישראל סיד פרטנרס, ג'נסיס, אייפקס פרטנרס ויורופאנד.



בעקבות ההשקעה מונה אסף מור, שותף בקרן מומנטום ליו"ר ומנכ"ל פוקסקום, ושמה של החברה שונה למוביילאקסס. מאז ניכרת התאוששות בעסקיה של החברה. מוביילאקסס מכרה ב-2001 בכ-7.5 מיליון דולר. ההערכות הן כי ב-2003 תגיע החברה להיקף מכירות של 12 מיליון דולר, ותעבור לרווח.



החברה מעסיקה כיום כ-55 עובדים במרכז פיתוח בלוד ובהנהלה בווירג'יניה. לאחרונה עזב את החברה עופר רונן, שניהל את פעילותה בישראל. רונן הוחלף על ידי יהודה הולצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully