וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL-טיים וורנר מודה בכשלון המיזוג: הסירה משמה את AOL וחזרה לסימול המניה של טיים

דפנה מאור

21.9.2003 / 18:04

דירקטוריון החברה אישר את המהלך, לאחר שחטיבת האונליין נקלעה לקשיים, בטיעון כי השינוי ימנע בלבול



דירקטוריון AOL-טיים וורנר אישר את שינוי שמה של החברה לטיים וורנר בשבוע שעבר, בצעד היסטורי, המסמל את האכזבה מהמיזוג בין חברה המדיה הוותיקה לבין חברת האינטרנט אמריקה אונליין.



החברה תיקרא טיים וורנר, וסימול המניה שלה ישתנה מ-AOL ל-TWX, שהיה הסימול של טיים וורנר טרום-המיזוג. מנכ"ל החברה, ריצ'רד פרסונס, אמר כי השינוי נועד למנוע בלבול בין שם התאגיד כולו לבין שמה של חטיבת האינטרנט אמריקה אונליין, שבקיצור מכונה AOL. השינוי יושלם תוך מספר שבועות ואז תתחיל המניה להיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול החדש-ישן.



טיים וורנר ואמריקה אונליין התמזגו בשנת 2001 לאחר שאמריקה אונליין, ספקית שירותי האינטרנט הגדולה בארה"ב, רכשה את טיים וורנר, ותיקת המדיה, בעסקה ששוויה היה 112 מיליארד דולר. מאז צנח שוויה הכולל של החברה, והמשקיעים איבדו, לפי הערכות, כ-50 מיליארד דולר מכספם.



אולם במהרה התגלעו חילוקי דעות בשל הבדלי התרבויות הניהוליות בין שתי החברות. עם פקיעת בועת האינטרנט וההאטה בצמיחת AOL התברר כי נכסי התוכן - מגזינים, רשתות טלוויזיה ואולפני הפקה, הם מקור הערך העיקרי של החברה, ואילו עסקי האינטרנט מהווים ריחיים על צווארה.



אמריקה אונליין גם גילמה בשנתיים האחרונות את כל הקלישאות של פקיעת הבועה: שערוריות חשבונאיות, בריחת מנויים במיליונים, האטה בצמיחת הרווחים לכדי זחילה ונסיונות שונים ומגוונים לרענן את המותג באמצעות שירותי ערך מוסף בתשלום כדי למשוך לקוחות, שלא הניבו עד כה הצלחה.



הכישלון של AOL ושל המיזוג כולו התגלם במלואו בעזיבתו של יו"ר החברה, סטיב קייס, בתחילת 2003. קייס, מייסד אמריקה אונליין, נחשב לארכיטקט של המיזוג, ופרש מתפקידו תחת לחץ בעלי המניות ודירקטורים אחרים, כמו למשל טד טרנר שזעם על נפילת שווי החזקותיו בחברה, במקביל לירידה של שני שלישים בשווי המניות מאז המיזוג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully