וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דויטשה בנק שוקל להתפטר בעקבות העמדתו לדין

דפנה מאור

21.9.2003 / 19:01

ביהמ"ש בגרמניה קבע כי על יוזף אקרמן לעמוד לדין בשל אישור בונוסים לבכירים בחברת מאנסמן; הבנק עשוי לעזוב את פרנקפורט במחאה



מנכ"ל דויטשה בנק, יוזף אקרמן, שוקל להתפטר מתפקידו לאחר שביהמ"ש בגרמניה קבע כי עליו לעמוד לדין בשל מעורבותו בשערורייה הנוגעת לתשלום בונוסים למנהלים של חברת מאנסמן בפרשיית ההשתלטות העוינת של וודאפון עליה. כמחאה על כתב האישום עשוי דויטשה בנק להעתיק את משרדיו מפרנקפורט.

ההנהלה הבכירה של דויטשה בנק הביעה אמון מלא באקרמן. החקירה שבעקבותיה צפוי אקרמן לעמוד לדין קשורה לבונוסים ששולמו למנהלים בכירים במאנסמן בעקבות ההשתלטות העוינת של וודאפון עליה ב-2000. אקרמן היה חבר בוועדה המפקחת של מאנסמן, והוא אישר את הבונוסים למנכ"ל החברה לפני ההשתלטות, תוך הפרה לכאורה של אמון המשקיעים. בונוס של 15 מיליון יורו שולם למנכ"ל קלאוס אסר, ו-43 מיליון יורו נוספים שולמו לבכירים אחרים.



לפי החשד שימשו הבונוסים כשוחד, כדי שבכירי מאנסמן יאשרו את הצעת הרכש העוינת של וודאפון. לפי דיני החברות בגרמניה, נאסר על דירקטורים לקבל תשלומים במהלך התנהלות הצעת השתלטות.



וודאפון רכשה את מאנסמן בשנת 2000 תמורת 209 מיליארד דולר (180 מיליארד דולר), באחת מעסקות המיזוג הגדולות בהיסטוריה. עם רכישת מאנסמן הפכה וודאפון לחברת הסלולר הגדולה בעולם, והיא משרתת היום 119.7 מיליון מנויים.



הרשויות בגרמניה חקרו גם חשדות כי מנכ"ל וודאפון דאז, כריס גנט, הורה לשלם לדירקטורים ממאנסמן כדי שיסכימו להצעת הרכש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully