וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינ"ל אישרה הלוואת סיוע של 12.5 מיליארד דולר לארגנטינה

סוכנויות הידיעות

21.9.2003 / 19:10

נציגים אירופאים במועצה המנהלת של הקרן נמנעו מהצבעה במחאה על המדיניות הוותרנית של הקרן כלפי ארגנטינה



קרן המטבע הבינ"ל אישרה חבילת סיוע כלכלי הכוללת הלוואה של 12.5 מיליארד דולר לשלוש שנים לארגנטינה, במטרה לסייע לה לצאת מהמשבר הכלכלי, להשיב את בטחון המשקיעים ואת הצמיחה בכלכלת המדינה הדרום אמריקאית. אישור החבילה התקבל בפגישת הקרן בדובאי בסוף השבוע.



המועצה המנהלת של קרן המטבע דחתה מועד החזרת חובות של 2.43 מיליארד דולר שחייבת ארגנטינה לקרן. ההחלטה לא התקבלה פה אחד - כמה מחבריה האירופאים של המועצה נמנעו מהצבעה משום שחשבו שהקרן העניקה ויתורים מופרזים לארגנטינה.



בתמורה לסיוע הקרן התחייבה ארגנטינה לרפורמות מבניות, קיצוץ בהוצאות הממשלתיות וקבעה יעד של עודף תקציבי של 3% מהתמ"ג השנה. בשבוע הבא ייפתחו שיחות לארגונם מחדש של חובות של 90 מיליארד דולר ששמטה הממשלה.



ארגנטינה נקלעה למשבר כלכלי עמוק שהוביל לצניחה במטבע הפזו ותפיחת החובות הממשלתיים להיקף עצום. ב-2001 שמטה ארגנטינה חובות במט"ח בשווי של 140 מיליארד דולר - שמיטת החובות הגדולה בהיסטוריה. בעקבות המשבר העבירה הממשלה חוקים לשעת חירום שהגבילו את יכולתם של אזרחי ארגנטינה וחברות זרות להוציא כסף מהמדינה. קיבוע הפזו לדולר בוטל, והוביל לפיחות של עשרות אחוזים.



נציגי מדינות ה-G-7 קיבלו בברכה את אישור הסכם הסיוע בכנס המדינות המתועשות המתקיים בסוף השבוע הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully