וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עזיבתה של שרי אריסון - שלמה נחמה טס הלילה לחו"ל לפגישות עם שרי ומיקי אריסון

איתן אבריאל

18.9.2003 / 19:26

מטרת הפגישה: בירור המשמעויות של עזיבת אריסון למיאמי על עסקי הפועלים, שיכון ובינוי ויורוקום; גורמים בבנק: אין לאריסון כוונות או תוכניות למכור מניותיה בבנק



מאת איתן אבריאל, נתן ליפסון, ערן גבאי ושלומי שפר



יו"ר בנק הפועלים, שלמה נחמה, טס הלילה לניו יורק כדי להיפגש עם בעלת השליטה בבנק, המיליארדרית שרי אריסון שעזבה את ישראל לפני כשבוע. נחמה, מנכ"ל קבוצת אריסון השקעות, ייפגש בניו יורק גם עם אחיה של שרי, מיקי אריסון, בעל השליטה בחברת שיט התענוגות קרניבל קרוז.



בפגישה עם ראשי משפחת אריסון ישתתפו נציגים נוספים של הקבוצה, בהם רואי החשבון ועורכי הדין שלה. מטרת הפגישה היא "סגירת הקצוות" בכל הקשור להשפעת עזיבתה של אריסון את ישראל על בנק הפועלים ועל שאר אחזקות הקבוצה, חברת שיכון ובינוי וחברת יורוקום. בפגישה ידונו הנוכחים במצב החדש וינסו לגבש דרכי פעולה.



נטישתה של אריסון והתפטרותה המתוכננת מדירקטוריון בנק הפועלים משאירות את עסקי משפחת אריסון בישראל ללא נציג מטעם המשפחה. מרכז הכובד עובר עכשיו לשלמה נחמה, כך שהמשפחה צריכה להסדיר את דרכי הפעולה עמו. נחמה משמש מנכ"ל הקבוצה זה שנים והוא מונה לתפקידו על ידי אביה של שרי אריסון, תד אריסון, שצבר את ההון המשפחתי. נחמה היה איש אמונו של אריסון, אך לאחר מותו של אריסון ב-1999 היו חיכוכים בינו לבין שרי אריסון, שקיבלה את השליטה במרבית עסקי המשפחה בישראל. מאז השניים יישרו את ההדורים, ובשנים האחרונות הם משתפים פעולה באופן מלא.



אריסון תשהה בניו יורק עם ילדיה ובעלה עופר גלזר עד שתמצא לעצמה מגורי קבע במיאמי פלורידה, לשם היא עתידה להעביר גם את מרכז הניהול של עסקיה. אריסון, בת 45, היא אחת מעשירות תבל והוגדרה כישראלית העשירה ביותר. המגזין "פורבס" העריך את שוויה ב-2002 ב-2.5 מיליארד דולר, וב-2001 היא הוערכה ב-3.3 מיליארד דולר.



בעלת השליטה העיקרית בבנק הפועלים, שרי אריסון, עזבה לפני מספר ימים את ישראל והעתיקה את מגוריה למיאמי אשר בפלורידה, ארה"ב, כך מסרו גורמים בקבוצת בנק הפועלים. אריסון עזבה ביחד עם ילדיה ובעלה, עופר גלזר.



על פי המקורות, אריסון צפויה להתפטר בקרוב מתפקידה כדירקטורית בבנק הפועלים. אריסון צפויה להעביר את משרדה האישי למיאמי. חברת אריסון החזקות תיוותר בניהולו של שלמה נחמה. אריסון תמשיך לתמוך בקרן מהות החיים, המנוהלת ע"י אל"מ במיל' עירית עצמון, ובקרן מתן, המנוהלת ע"י אל"מ במיל' אהובה ינאי. קרן אריסון, שתורמת בישראל כ-23 מיליון דולר בשנה, תיסגר.



המקורות מסרו כי אריסון החליטה לעבור לחו"ל מסיבות אישיות לחלוטין כתוצאה מהצטברות של מספר גורמים, וביניהם, יחס התקשורת אליה והאירועים הקשורים לבעלה הטרי עופר גלזר. לאחרונה התלוננו כנגד גלזר מספר נשים בטענה שהטרידן מינית - תלונות אשר זכו לתשואת לב רמה בעיתונות ובתקשורת.



מקורות המכירים את אריסון סיפרו היום כי החלטתה לעזוב את הארץ היתה פתאומית ונבעה ממצוקה. לדבריהם, כל זמן שאריסון התרחקה מאור הזרקורים הן במובן העסקי, הן במובן החברתי, הן במובן הפילנתרופי והן במובן הציבורי - היה לה נוח לחיות כאן. אבל ברגע שפעולותיה ודעותיה נחשפו לציבור, החל התהליך שהביא בסיכומו של דבר לעזיבתה. האירוע המרכזי שסימן את תחילת התרחקותה של אריסון מההוויה הישראלית, אומרים מקורביה, היה האשמתה על ידי ההסתדרות בפיטורי 900 עובדי בנק הפועלים ומסיבת העיתונאים שכינסה לאחר מכן. יותר מאוחר הביקורות על הקרנות שהקימה החלישו אותה, וההאשמות שהופנו נגד בעלה עופר גלזר שברו אותה.



דוברה של משפחת אריסון, רני רהב אמר כי "שרי אריסון גלזר החליטה לעבור לגור במיאמי פלורידה בימים האחרונים מסיבות אישיות. בעלה עופר גלזר נמצא עימה וינוע על הקו ישראל-מיאמי למטרות עסקיו וביקורי משפחתו. עסקי משפחת אריסון ימשיכו ללא כל שינוי, פרט לכך שהמטה יעבור למיאמי פלורידה".



מבנק הפועלים נמסר כי כל בעלי המניות בבנק קיבלו את ההודעה על עזיבתה של אריסון. על פי הבנק, לאריסון אין כוונה או תוכניות למכור את מניותיה בבנק, כמו גם ליתר בעלי המניות אשר השקיעו בבנק ב-1997 ביחד עם תד אריסון, אביה של שרי. אריסון מחזיקה בכ-21.7% ממניות בנק הפועלים. תד אריסון רכש את גרעין השליטה בבנק בשנת 1997, יחד עם משפחת דנקנר וקבוצה של משקיעים אמריקאים. יו"ר הבנק והנציג הראשי של קבוצת אריסון הוא שלמה נחמה.



הערכות הן כי עזיבתה של אריסון לא תשפיע על הניהול השוטף של בנק הפועלים ועל מנהליו. יו"ר הבנק, נחמה, צפוי להמשיך בתפקידו. לאריסון לא היה תפקיד ניהולי משמעותי בבנק והיא לא כיהנה בוועדות השונות.



אריסון הותקפה בשנה החולפת בשל תהליך הפיטורים בבנק הפועלים במסגרתו פוטרו כ-900 עובדים. בעקבות ההחלטה לפטר עובדים יצאה ההסתדרות בקמפיין שלווה בשילטי חוצות, מודעות בעיתונים ומשמרות מחאה ולווה בסיסמה "שרי אריסון צוחקת, 900 משפחות בוכות".



לפני כשבועיים דורגה אריסון, האישה העשירה בישראל ואחת הנשים העשירות בעולם, במספר 48 ברשימת האנשים המשפיעים בכלכלה הישראלית, במסגרת דירוג "100 המשפיעים" של מגזין TheMarker. מיקומה הנמוך של אריסון ברשימה, נבע מהערכות לפיהן היא עשויה לעזוב את הארץ - הערכות שקיבלו היום אישור סופי.



שרי אריסון - מבעלי קבוצת אריסון



שרי אריסון, בת 45, אם לארבעה ילדים, היא הישראלית העשירה בעולם. המגזין "פורבס" העריך את הונה האישי ב-2.4 מיליארד דולר, לעומת 3.3 מיליארד דולר ב-2001, ודירג אותה במקום ה-158 ברשימת עשירי תבל.



להבדיל מבעלי הון שעשו את הונם או את חלקו בעצמם, אריסון היא מיליארדרית אך ורק בזכות עובדה אחת: היותה יורשת של תד אריסון המנוח. למעשה, עד מותו היא כלל לא היתה מעורבת בעסקיו, ופעילותה התמקדה בניהול מפעלות הצדקה המשפחתיים (קרן אריסון). לאחר מותו, ב-1999, מונתה ליו"ר דירקטוריון אריסון החזקות והגבירה את מעורבותה בעסקי הקבוצה. ניסיונה לשלוח יד בעסקים פרטיים ועצמאיים - עם הקמתה של רשת מסעדות על פי זיכיון של מובנפיק - כשל, והיא חיסלה את עסקיה בתחום זה.



אריסון החזקות היא חברה פרטית שאינה מפרסמת דו"חות כספיים, אולם ברור שבשלוש השנים האחרונות ירד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully