וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ניו יורק מינתה מנכ"ל זמני במקום גראסו; בכירים נוספים עשויים להיחקר בנוגע לשכרם

דפנה מאור

21.9.2003 / 21:01

המנכ"ל הזמני הוא ג'ון ריד, לשעבר מנכ"ל סיטיגרופ, אשר יתמקד במציאת מנכ"ל קבוע לבורסה



בורסת ניו יורק (NYSE) מינתה את ג'ון ריד, לשעבר מנכ"ל סיטיגרופ, כמנכ"ל זמני בעקבות פרישתו של ריצ'רד גראסו מהתפקיד. ריד יכהן עד שוועדה מיוחדת שמונתה לצורך העניין תמצא מנכ"ל חדש לחברה. ריד מעריך כי החיפוש יימשך חודשים ואמר כי תפקידו העיקרי הוא במציאת יו"ר ומנכ"ל קבוע.



לפי דיווח של "ניו יורק טיימס", הועלה שמו של פיטר פישר, תת שר האוצר של ארה"ב לענייני פנים, כמועמד לראשות הבורסה. העיתון דיווח כי פישר הוא אחד מכמה שמות שהועלו בקרב חברי דירקטוריון הבורסה הגדולה בארה"ב.



גראסו התפטר בשבוע שעבר לאחר ביקורת חריפה שנמתחה על חבילת שכר של 140 מיליון דולר שהוענקה לו השנה, שלה התווסף שכר נוסף של 48 מיליון דולר, שנחשף רק לאחר חקירה של רשות ני"ע.



דירקטוריון בורסת ניו יורק מינה ביום שישי את לורנס פינק, מנכ"ל חברת ניהול הנכסים בלאקרוק, בתור ראש הוועדה לחיפוש מחליף לגראסו. חברים נוספים בוועדה יהיו ג'ון מאק, מנכ"ל קרדי סוויס ושרת החוץ לשעבר מדלן אולברייט, שמכהנים כחברי דירקטוריון הבורסה. הדירקטוריון מתכנן לקיים פגישה נוספת השבוע בנוגע לנהלי פיקוח וניהול של הבורסה.



יו"ר רשות ני"ע, ויליאם דונלדסון, קרא לבורסה לבחור גורם חיצוני לתפקיד המנכ"ל הזמני, כפי שנעשה. בהמלצתו לבורסה עמד דונלדסון על כך שהמנכ"ל והיו"ר הזמני לא יהיה חבר נוכחי של דירקטוריון הבורסה. הדירקטור הראשי של NYSE, קרל מקול, אמר כי היו"ר הזמני יהיה עצמאי, מישהו שלא עבד בבורסה ולא עומד בקשרים איתה. דונלדסון אמר למקול כי על היו"ר הזמני לפרוש מתפקידו לאחר תיקון בעיות ניהוליות בבורסה.



דונדלסון היה בין מותחי הביקורת על שכרו המופרז של גראסו. מתוקף תפקידו כרגולטור הממונה על בורסת ניירות הערך, יהיה להמלצתו, שהוגשה לדירקטורים של הבורסה, תוקף רב.



גראסו נאלץ להגיש את התפטרותו לאחר שדירקטוריון הבורסה הצביע נגדו לאחר חשיפת השכר הנוסף שהבורסה חייבת לו, סך 48 מיליון דולר. גראסו אמר כי יוותר על השכר הנוסף, אולם הגילויים עוררו את חמתם של חברי הבורסה, ברוקרים בקומת המסחר, משקיעים מוסדיים וגורמים נוספים.



עתה עשוי זרקור הציבור לפנות אל סגניו של גראסו בבורסה, קתרין קיני ורוברט בריטץ. השניים נהנו משכר גבוה למדי, אם כי אינו מתקרב למאות המיליונים שהועתרו על גראסו. ועדת השכר של NYSE, שמונתה על ידי גראסו, אישרה את שכרם, שאינו ידוע, ועשוי להביא לחקירה נוספת. דובר רשות ני"ע סרב לומר לסוכנות בלומברג אם הרשות ביקשה מידע נוסף לגבי שכרם של השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully