וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת 2003: שיא בנזקי אסונות טבע בארה"ב

סוכנויות הידיעות

22.9.2003 / 9:08

הנזקים הכוללים, לפי הערכת חברות הביטוח, יגיעו ל-8.6 מיליארד דולר. נזקי איזבל - מיליארד דולר

סופת ההוריקן איזבל, אשר השביתה חלקים נרחבים בחוף המזרחי וגרמה למותם של עשרות אנשים, צפויה לעלות לחברות הביטוח מיליארד דולר.

נזקים מצומצמים יחסית אלו אינם צפויים לשנות את תעריפי הביטוח בארה"ב. אולם שנת 2003 כולה צפויה להיות שנת שיא מבחינת היקף הנזק הכלכלי שגרמו אסונות טבע, עם הפסדים של 8.6 מיליארד דולר לענף הביטוח.

נתונים אלה, שמסר מכון המידע בענף הביטוח, עולים בהרבה על שיא של 7.4 מיליארד דולר שגרמו אסונות טבע (לא כולל נזקי התקפות הטרור של ספטמבר) בשנת 2001. בשנת 2002 נרשמו נזקים של 5.8 מיליארד דולר. אסונות הטבע השנה כללו, מלבד הוריקן איזבל, שרשרת של סופות טורנדו שפגעו במערב התיכון בעונת האביב, והביאו לנזקים של 3.13 מיליארד דולר.

נזקיה של סופת ההוריקן האחרונה עדיין ניכרים: הפסקות חשמל מקשות אף על חברות הביטוח לאמוד את הנזקים. אלסטייט וניישנווייד, מבטחות בתים ורכב, דיווחו כבר על עשרות אלפי תביעות בשווי אלפי דולרים התביעה.

הסופה היקרה ביותר במונחי ביטוח בהיסטוריה של ארה"ב היתה הוריקן אנדרו, אשר פגעה בפלורידה ב-1992 וגרמה לנזקים של 19.9 מיליארד דולר במונחים ריאליים. עם זאת יש לציין כי הנזקים הכלכליים האמיתיים שנגרמים מאסונות טבע גדולים מאומדן חברות הביטוח, שכן הם כוללים פגיעה ברכוש לא מבוטח, ומכיוון שנזקי שטפונות אינם מכוסים על ידי חברות הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully