וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.454 שקלים

אמיר טייג

22.9.2003 / 17:10

היורו התחזק בשיעור חד של 0.99% לרמה של 5.1058 שקלים על רקע התחזקותו בעולם מול הדולר


הדולר פתח את שבוע המסחר בירידה חדה של 0.67% ושערו היציג נקבע היום על רמה של 4.454 שקלים. הירידה החדה מוסברת בעיקר מגורם חיצוני למשק המקומי. במסגרת הצהרת הסיכום של ועידת ה-G7 שנערכה בדובאי במהלך סוף השבוע קראו נציגי המדינות להגמשת מדיניות שער החליפין בעולם. סוחרי מטבע רבים קראו הצהרה זו כקריאה ישירה נגד התערבות הבנק המרכזי ביפן במסחר בין, ולפיכך הזניקו את הין מעלה לעומת הדולר. יתר המטבעות הזרים, ועימם השקל נסחפו אחר הין והתחזקו גם הם מול הדולר.

על רקע המסחר הסוער בחו"ל רשם היורו התחזקות חדה מול הדולר, ולפיכך שערו היציג מול השקל עלה ב-0.99% לרמה של 5.1058 שקלים.

בנוסף לגורם החיצוני, השוק המקומי משופע משני גורמים נוספים: פרסום הריבית היום, ופקיעת האופציות דולר שקל לחודש ספטמבר שתעשה על פי שערו היציג של הדולר מחר.

אילן ויסקין, מנהל חדר העסקות בבנק לאומי, מציין כי למרות הפעילות הערה בתחום המט"ח, המסחר בשקל-דולר מאופיין במחזורים לא גדולים אשר מרביתם מתבצעים בין הבנקים. ויסקין מעריך כי לקוחות עסקיים רבים לא עוסקים בזמן האחרון בשינוי עמדתם לגבי הדולר, ולפיכך ירדה מעט רמת פעילותם. עוד אומר ויסקין כי אומנם שיעור שינוי שערו של הדולר מול השקל הוא גבוה יחסית, אך לעומת התנודות בדולר-ין, או בדולר-יורו, שינוי השקל הוא מתון יחסית. "השקל הוא מטבע מאוד יציב", אומר ויסקין.

לגבי פקיעת האופציות הצפויה מחר, ויסקין מציין כי בפקיעות של החודשים האחרונים לא נרשמו מחזורים גדולים במיוחד. להערכתו, הסוחרים באופציות אינם עוסקים בשינוי הפוזציות שלהם בפקיעות האחרונות, אלא רק בגלגולן הלאה והארכתן. מסיבה זו מתקשה ויסקין להעריך לאיזה כיוון תתבצע הפקיעה מחר. בנוגע לריבית, ויסקין מציין כי בשוק מצפים להפחתת ריבית של 0.3%. הפחתה חדה יותר עשויה להפתיע את השוק. עם זאת, ויסקין אומר כי הנגיד משתדל שלא להפתיע את השווקים בחודשים האחרונים.

היום בשעה 16:30 צפוי בנק ישראל להודיע על רמת הריבית באוקטובר. ההערכות בשוק הן כי הנגיד קליין יפחית את הריבית ב-0.2% עד 0.4%, וזו תהיה ברמה של 6.1% עד 6.3% - רמתה הנמוכה ביותר מאז חודש מאי 2002. בשלושת החודשים האחרונים הפחית הנגיד את הריבית בקצב חודשי של 0.5%, כך שאם אכן יפחית אחה"צ את הריבית בשיעור נמוך מ-0.5%, הדבר יעיד על הורדת קצב הפחתתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully