וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: צניחה של 4% בבורסות טוקיו וקוריאה בעקבות זינוק במטבעות המקומיים

דפנה מאור

22.9.2003 / 9:45

הדולר צונח ב-1.4% מול הין והוון הקוריאני לאחר שפסגת G-7 קראה להגמשת מדיניות המט"ח; ביפאן התפוגגו החששות מהדחת שרים



בורסות טוקיו וסיאול הגיבו בחריפות לתנודות חדות במטבעות המקומיים, ורשמו ירידות של יותר מ-4%. הייסוף בוון הקוריאני ובין, שזינקו בכ-1.4% לעומת שערם ביום שישי בערב, נרשם בעקבות קריאתן של מדינות ה-G-7 להגמשה במדיניות המט"ח. משקיעים פירשו את המסר כקריאה לאי התערבות של ממשלת יפאן במסחר. הייסוף במטבעות האסיאתים גרם לצניחה במניות חברות היצוא. מדד הניקיי ירד ב-4.2%; מדד קוספי ירד ב-4.5%. בשווקים אחרים נרשמו ירידות מתונות יותר.



הבחירות לראשות מפלגת השלטון ביפאן הובילו אף הן לאי יציבות במסחר. רה"מ ג'וניצ'ירו קואיזומי נבחר ברוב גדול לתפקידו כראש המפלגה. אולם היום התעוררו חששות כי ייקח את תיק השירותים הפיננסיים מידי הייזו טקנאקה, המכהן גם כשר הכלכלה, והללו הובילו לירידה בשווקים. לפי דיווחים מאוחרים יותר החליט קואיזומי להותיר את שני התיקים בידי טקנאקה, ואת תיק האוצר בידי מסג'ורו שיאוקאווה.



הין זינק הבוקר לשיא של שלוש שנים, בשער של 111.37 ין לדולר, הגבוה ביותר מאז דצמבר 2000. בהמשך התמתן שערו ל-112.2 ין לדולר, גבוה ב-1.6% משער של 114 ין שרשם ביום שישי. הוון הקוריאני עלה ב-1.4% ל-1,151 וון לדולר.



בחזית המקרו: העודף המסחרי של יפאן גדל באוגוסט ב-21% לרמה הגבוהה ביותר מזה 16 חודשים. למרות הייסוף בין, הצליחה ההתאוששות הכלכלית בארה"ב להביא לעלייה ביצוא, לרמה של 908.6 מיליארד ין (8.1 מיליארד דולר).



בטוקיו הובילו מניות היצוא את הירידות. קאנון, יצרנית ציוד הצילום, צנחה ב-7.7%; סוני ירדה ב-4.2%; יצרנית הכימיקלים TDK איבדה 7.7%.



הבנקים נסחרו במגמה מעורבת, לאחר מינויו מחדש של טקנאקה. בסוף השבוע הורידו רבים מהם את תחזיות הרווח שלהם לשנת הכספים הנוכחית, המסתיימת במארס 2004.



מיזוהו פייננשל, הבנק הגדול בעולם במונחי נכסים, הוריד את תחזית הרווח שלו ב-9% ל-200.1 מיליארד ין (1.76 מיליארד דולר), אך מנייתו עלתה ב-0.8%; סומיטומו מיטסוי פייננשל הוריד את התחזית ב-33% ל-100 מיליארד ין (877 מיליון דולר). חמישה בנקים ארציים נוספים ו-10 בנקים אזוריים הגישו תוכניות עסקיות מתוקנות בסוף השבוע. הרגולטור של הבנקים ביפאן אמר כי לשם שינוי, תוכניות הרפורמה של הבנקים נראות כנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully