וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגוד: הכנסות אסם יצמחו השנה בכ-2.5%

אלי דניאל

22.9.2003 / 11:30

יסתכמו ב-2.32 מיליארד שקל. לטבעול פוטנציאל צמיחה בתחום מוצרי המזון הכשר בשווקים היהודים בארה"ב. מוריד המלצתו למניה מ"קנייה" ל"החזק"

האנליסטית אורלי אברהם מבנק אגוד מפרסמת היום עדכון להמלצתה למניית יצרנית המזון אסם - עדכון אשר מגיע מספר שבועות לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. אברהם מורידה את המלצתה למניית החברה מ"קנייה" להמלצת "החזק" במחיר יעד של כ-36.2 שקל, מחיר הגבוה בכ-8% ממחיר השוק של המניה.

להערכת אברהם, מכירותיה של אסם בשנת 2003 יסתכמו בכ-2.32 מיליארד שקל, גידול של כ-2.5% לעומת המכירות שהושגו בשנה החולפת. הרווח התפעולי אותו צפויה החברה להציג השנה נאמד על ידה בכ-217.6 מיליון שקל.

בהתייחסה לפעילותה של החברה הבת טבעול, הנחשבת למנוע הצמיחה של אסם, מציינת אברהם כי על רקע המעבר של הצרכנים למוצרים של תחליפי בשר, פוטנציאל הצמיחה של חברה זו הוא גדול. מעבר לכך שמוצריה של טבעול מספקים נוחות בהכנה ובריאות, מדובר בקו מוצרים ייחודי בשווקים האירופיים, ובחלק מהם לחברה מעמד מוביל - נתח שוק של 25% בבריטניה, נתח שוק של 50% בהולנד ונתח שוק של כ-80% בשוודיה. לדברי אברהם, טבעול נכנסה לאחרונה לשווקים נוספים ובהם גרמניה ובלגיה, ובמקביל החברה בוחנת את האפשרות להיכנס לשוק פוטנציאלי נוסף - השוק האמריקאי. להערכתה, לטבעול ישנו פוטנציאל צמיחה גדול נוסף בתחום מוצרי המזון הכשר בשווקים היהודים בארה"ב.

במהלך חודש מארס האחרון נכנס לתוקפו ההסכם עליו חתמה החברה עם תמ"י בנוגע לרכישת פעילותה של זו בתחום המזון לחיות מחמד - פעילות שכללה את מותגי דוגלי וקטלי. תחילת ההפצה של מוצרי דוגלי וקטלי החלה רק בחודש מאי, ונכון לתום הרבעון השני של השנה הגיעה החברה לפלח שוק של כ-35%. לדברי אברהם, שוק המזון לחיות המחמד מצוי בתהליך צמיחה משמעותי בעולם המערבי, ובארץ צפוי שוק זה לצמוח בשנים הקרובות. אברהם אומדת שוק זה בכ-180 מיליון שקל בשנה במונחי מחירי מכירה לצרכן.

לפני כחודשיים השלימה אסם את רכישת חלקה של תנובה (49%) בשותפות נגה גלידות. התמורה הכוללת בגין העסקה עמדה על סך של 37.5 מיליון שקל, ובעקבותיה מחזיקה אסם בבעלות המלאה בנגה גלידות. אברהם סבורה כי אסם תקטוף את פירותיה של עסקה זו כבר בשנת 2004, לאחר שברבעון השני של השנה הציגה נגה גלידות שיפור ורווח תפעולי גבוה, ובתחילת השנה הבאה היא צפויה להגיע לאיזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully