וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יציג ביומיים הקרובים את תוכנית הקיצוצים החליפית

אמיר טייג

22.9.2003 / 11:57

התוכנית, שתוגש לישיבת הממשלה הקרובה ביום שני הבא, תתבסס על הפחתה נוספת בתקציבי המשרדים. לא צפוי העלאת מסים


לאחר שביטל את ביקורו המתוכנן בדובאי עוסק היום שר האוצר, בנימין נתניהו, בגיבוש תוכנית קיצוצים חליפית לתוכנית שאושרה ביום שני שעבר על ידי הממשלה. נראה כי אין בכוונת שר האוצר להשיג את הקיצוץ הנדרש באמצעות העלאת נטל המס או דחיית הקלות מס, אלא באמצעות קיצוץ בתקציבי הוצאות המשרדים.

עד הצגת תוכניתו החדשה, ביום רביעי או חמישי של השבוע, מקיימים נתניהו ואורי יוגב, ראש אגף התקציבים, קשר עם מספר שרים על מנת לקבל את הסכמתם לקיצוצים הנדרשים במשרדם. למרות ההתייעצויות עם השרים, ההחלטה הסופית בדבר התוכנית שתוגש לישיבת הממשלה ביום שני בעוד שבוע תתקבל כהחלטה משותפת של יוגב ונתניהו.

כזכור, ביום רביעי שעבר הודיע נתניהו כי בכוונתו להגיש לממשלה תוכנית חליפית לתוכנית ההתאמה התקציבית בהיקף 10 מיליארד שקל, שאושרה במסגרת תקציב 2004. במסגרת ישיבת הממשלה המרתונית אישרה הממשלה קיצוץ של 1.1 מיליארד שקל בתקציבי ביטוח לאומי, במטרה לסגור חלק מהפער שנוצר כאשר ראש הממשלה הקטין את קיצוץ בביטחון, בניגוד לעמדת האוצר.

במהלך ישיבת ההמשלה הועלתה החלופה לקצץ 1.1 מיליארד שקל בביטוח לאומי על ידי שר האוצר, אך תוך הבהרה כי אין זו החלופה המועדפת על האוצר. השרים, אשר חששו מקיצוץ נוסף בתקציבי משרדם, החליטו לקבל את הצעה זו. לאחר התעוררות התנגדות ציבורית רחבה לקיצוץ המוצע בקצבאות, המצטרף לקיצוץ חד שהוטל על הקצבאות במהלך שנת 2003, החליט נתניהו לגבש תוכנית קיצוצים חליפית, שכאמור תתבסס בעיקר על קיצוץ תקציבי המשרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully