וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סין תחמיר בדרישות להנפקות ראשונות בעקבות היצע יתר שהפיל את השוק

דפנה מאור

22.9.2003 / 12:34

בורסת שנחאי נפלה ב-15% מאמצע אפריל בעקבות הצפה של 1.6 מיליארד דולר בהנפקות בשוק



ממשלת סין הודיעה כי תחמיר בדרישות עבור חברות המבקשות לגייס הון בהנפקה ראשונה לציבור, בשל עודף היצע שנוצר בשוק בתקופה האחרונה. בין הדרישות החדשות: הקטנת חלקם של משקיעים גדולים בעסקי החברות המונפקות, איסור על שינוי המבנה העסקי בתקופה הקודמת להנפקה והגבלת היקף הגיוסים.



מדד בורסת שנחאי (סימול SSEC) נפל ב-15% מאמצע אפריל, ובחודש האחרון איבד כ-8%, לאחר שחברות גייסו 1.6 מיליארד דולר בהנפקות ראשונות ובהנפקות אג"ח להמרה בחודש האחרון.



הגידול המהיר בשוק הסיני, והגבלה ממשלתית על היקף ההלוואות הבנקאיות הובילו לירידה בנזילות בשוק, וכפו על משקיעים רבים לצאת מהשוק.



השוק הסיני, ההולך ונפתח גם בפני חברות זרות, נחשב לאטרקטיווי במיוחד, כיוון ששיעור החיסכון בסין גבוה, ובידי הציבור חסכונות בשווי 1.2 טריליון דולר. מאגר משקיעים פוטנציאלי זה משך חברות רבות לשוק.



בין ההנפקות שהתבצעו בסין החודש היתה בעלת הזכיון הסיני למקדונלד'ס, חברת בייג'ין סניואנג פודס, אשר מניותיה שילשו את מחירן ביומן הראשון למסחר בשנחאי. החברה גייסה 45 מיליון דולר, ובתום היום הראשון רשמה מכפיל רווח של 56, ושווי של 560 מיליון דולר.



רשות ני"ע הסינית, עם זאת, מבקשת להגביל את מספר ההנפקות היוצאות לשוק. החל משנת 2004, חברות המתכננות לצאת לציבור יידרשו להקטין את תלותן בחברות אם, כך שפחות מ-30% מהכנסותיהן יהיו קשורים לבעלי המניות הגדולים.



לא יותר להן לשנות את התוכנית העסקית ואת בעלי ההון בחברה בשלוש השנים הקודמות להנפקה, וכל שינוי כזה ייחשב כאילו הוקמה החברה מחדש - כך שיידרשו שלוש שנים נוספות כדי שיותר לה לבצע הנפקה.



מגבלה נוספת קובעת כי הסכום המגויס בהנפקה יוגבל לכפליים משווי הנכסים הנקי של החברה בסוף השנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully