וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס מותיר את המלצת הנייטרלי למגזר הבנקים

הרצל לקס

22.9.2003 / 12:33

בית ההשקעות לא משנה את המלצותיו לגבי מניות הבנקים - ההמלצה לפועלים והמזרחי נותרה "קנייה". ללאומי ודיסקונט נותרה ההמלצה על "נייטרלי"

בית ההשקעות נשואה זנקס פירסם היום ניתוח של מגזר ומניות הבנקים על רקע דו"חות הרבעון השני של השנה. רונית גודמן, אנליסטית הבנקים של נשואה, מותירה את המלצתה למגזר הבנקים ברמת נייטרלי.

גודמן מציינת כי ההפרשות לחומ"ס ימשיכו להיות נושא מרכזי בדו"חות הבנקים גם במחצית השנייה של 2003 על רקע התמשכות המיתון במשק, והבנקים עתידים להתמקד מעתה גם בהפרשות במגזר הקמעונאי. גודמן מציינת כי חלק ניכר מרווחי הבנקים הנאים של הרבעון השני נובע מהביצועים המוצלחים של שוק ההון, שלא חזרו על עצמם ברבעון השלישי וספק אם יישנו גם ברבעון האחרון. גם הוראתו של המפקח על הבנקים בעניין מגבלות לווה בודד, שייכנסו לתוקפן באפריל הקרוב, עתידה להעיק על הבנקים בטווח הקצר, אך לסייע להם להיטיב את האשראי שלהם בטווח הארוך.

גודמן מותירה את המלצותיה למניות הבנקים באותה רמה - קנייה להפועלים ולמזרחי , ונייטרלי ללאומי ודיסקונט . בנק הפועלים ממשיך להיות הבחירה המועדפת של גודמן בשל היותו המוביל בשוק, והצפי שימשיך להציג רווחיות גם לנוכח תנאי הרקע הקשים. בנק המזרחי מוגדר בידי גודמן כבנק היעיל ביותר, וכבעל תיק האשראי האיכותי ביותר. יחד עם זאת מציינת גודמן כי עובדות אלו כבר מגולמות בשוק, ולפיכך מותירה את המלצת הקנייה שלה במחיר יעד של 14.3 שקל.

גודמן מרוצה מתוצאות לאומי ברבעון השני, אך מזכירה כי הן נשענו במידה רבה על רווחים משוק ההון שנהנה מרבעון שני מוצלח במיוחד. גודמן מעריכה את שוויה האמיתי של מניית לאומי ב-7.5 שקל, כ-20% מעל מחיר השוק שלה, אך לנוכח אי הוודאות הקשורה בהפרטת הבנק המדוברת, היא אינה מעדכנת את המלצתה ואת מחיר היעד למניה, ומותירה אותה ברמת נייטרלי.

גם בנק דיסקונט, שממשיך להראות שיפור מתמשך בביצועיו, תוך הגדלת נתח השוק הקמעונאי שלו, צמצום בעלויות ובשיפור האשראי, לא זכה להעלאת ההמלצה של גודמן מרמת נייטרלי בשל אי הוודאות הכרוכה בהליכי ההפרטה ובשינויי הבעלות בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully