וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC פסימי: צופה ירידות בבורסה

אמיר טייג

22.9.2003 / 13:35

ויל מנואל המסקר את האזור: למרות שהמניות בישראל מתומחרות בחסר, אין גורם חיובי שיביא לעליות. מגמת הפחתת הריבית קרובה לסיום

"אנו צופים כי המניות הישראליות יסבלו בתקופה קרובה מירידות נוכח חדשות שליליות בתחום הכלכלי והמדיני", כך כותב ויל מנואל מבנק ההשקעות הזר HSBC. נוכח זאת, מפחית HSBC את המלצתו להשקעה במניות ישראליות מרמה של "נייטרלי" לרמה של "תשואת חסר". "התפוררות תהליך השלום צפויה לפגוע בתחזית הצמיחה, ולפיכך לעורר חששות בתחום תקציב המדינה. חששות אלו יחסמו למעשה את המשך מגמת הפחתות הריבית", כותב מנואל ומוסיף כי למרות שהמניות הישראליות מתומחרות נמוך, אין הוא רואה מה יגרום להן לעלות.

יש לציין כי בתחילת אוגוסט הפחית בנק ההשקעות הזר את המלצתו לשוק המניות הישראלי מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי", וזאת לאחר שהעלה את המלצתו "לתשואת יתר" בחודש מאי.

ב-HSBC ממליצים להקטין את החשיפה לבנקים המקומיים ומנגד לבחון את החברות היצואניות, אשר ייהנו להערכתן מגידול בביקוש למוצריהן בתקופה הקרובה. עוד מציינים בבנק כי המניות הישראליות מוערכות עדיין בהערכת חסר, אך הן צפויות להישאר זולות בהיעדר גורם עתידי שצפוי לעורר עליות. למרות זאת, מותירים ב-HSBC את המלצתם למניות אי.די.בי וזאת, על רקע תהליך השינוי הארגוני מאז העברת השליטה לידי קבוצה בראשות נוחי דנקנר.

לגבי התפתחויות המקרו כלכליות, לא מגלים אופטימיות ב-HSBC. "אנו מצפים כי העברת התקציב תתאפיין בקשיים רבים ותגרום לתנודתיות בשווקים הפיננסיים", כותב מנואל. להערכתם, בנק ישראל צפוי לעצור את מגמת הפחתת הריבית נוכח שני גורמים מצטברים: החששות לגבי יכולת העמידה ביעד הגירעון לשנת 2004 והתכווצות הפער בין הריבית בין ישראל לארה"ב. גורם נוסף שישפיע הוא הזחילה האיטית של האינפלציה לכיוון מעלה.

בהמשך הסקירה מתייחס מנואל לסוכנויות דירוג האשראי הזרות. "החששות להורדת דירוג תלויות זה יותר משנה מעל ישראל", כותבים ב-HSBC ומזכירים את עמדת סטנדרד אנד פורס לפיה חריגה מיעד גירעון של 4% ב-2004 תגרום להפחתת דירוג. להערכתם, תתקשה ישראל לעמוד ביעד זה ולפיכך קיימת סכנה של הפחתת דירוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully