וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקבוצת סבן: "נבחנת השקעה בבזק או בחברת הכבלים"

ערן גבאי

22.9.2003 / 13:59

קבוצת דנקנר השקעות מבקשת, מזה חודשים, למכור כמחצית ממניותיה במתב. סבן בחן השקעה בבזק יחד עם שמרוק, אך עסקה זו טורפדה בשל החזקות שמרוק בפלאפון

"חיים סבן לא ויתר על השקעה בתעשיית התקשורת בארץ, והוא עדיין בוחן השקעה בבזק או בחברת הכבלים הממוזגת", כך אומר גורם המקורב ביותר לסבן.

לדברי אותו גורם, סבן ניהל שיחות גישוש עם גורמים בקרב בעלי המניות בחברות הכבלים להשקעה אפשרית. עם זאת, כניסתה של תבל לעבודה תחת צו הקפאת הליכים והקשיים במיזוג שלוש חברות הכבלים מקטינים כעת את הסיכוי להשלמת עסקת רכישת מניות בכבלים. בכבלים הכחישו את הטענה כאילו סבן קיים מגעים לבחינת ההשקעה בתעשייה.

קבוצת דנקנר השקעות בוחנת, מזה מספר חודשים, מכירת כמחצית ממניותיה בחברת הכבלים מתב. בהקשר זה הוזכר באחרונה שמו של יצחק תשובה, כמי שמקיים מגעים מחודשים עם קבוצת דנקנר במטרה לבחון השקעה בתעשייה. גופים עסקיים שונים בוחנים, מעת לעת, השקעה אפשרית בחברת הכבלים הממוזגת.

גם קרנות הון וגורמים אמריקאיים התעניינו בכניסה להשקעה בכבלים. עסקת מתב-תבל, לפיה מתב תרכוש את מנויי תבל בתמורה להעברת חוב בין החברות על פי מפתח של כ-1,100 דולר חוב למנוי, עשויה עדיין להתגבש, כחלק מהניסיון למצוא דרכים שיאפשרו את מיזוג חברות הכבלים ויתקבלו על דעתו של המפקח על הבנקים, יואב להמן.

עסקה שכזו הצריכה, על פי ההערכות, אשראי נוסף של כ-320 מיליון שקל, וההיגיון שבהכנסת משקיע נוסף לתעשיית הכבלים, והקטנת היקפי החוב של חברת הכבלים הממוזגת, ברור.

סבן בחן השנה גם השקעה בבזק במסגרת הליך ההפרטה הקודם של החברה, למכירת גרעין שליטה של 50.01% ממניות בזק לקבוצת משקיעים זרים וישראליים. קבוצת שמרוק וחיים סבן התעניינו בכניסה מאוחרת למכרז, אך נתקלו בביקורת חריפה בשל ההחזקה של שמרוק ב-50% ממניות החברה הבת פלאפון, ולאור מכתב התחייבות שהשאירה שמרוק אצל שר התקשורת בעת המכרז על פלאפון, שלא להשתתף בהליך לרכישת בזק.

קבוצת סבן קפיטל גרופ הודיעה בשבוע שעבר על רכישת אחזקות בקבוצת ההפקות טלית תקשורת. לאחרונה רכשה קבוצת סבן קפיטל גרופ את אחזקות השליטה בחברת פרוזיבן סאט 1 הגרמנית, אחת מרשתות הטלוויזיה הגדולות באירופה, המהווה כ-50% משוק הפרסום בטלוויזיה בגרמניה.

קבוצת סבן היא חברת השקעות פרטית המתמחה בתעשיית התקשורת והבידור. החברה נוסדה על ידי חיים סבן ב-2001 בלוס אנג'לס. ב-2001 מכר חיים סבן את רשת פוקס פמילי לתאגיד וולט דיסני בעבור 5.2 מיליארד דולר. כמו כן, בבעלות קבוצת סבן חברת מוסיקה SABAN MUSIC GROUP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully