וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה - דגל ישראל מונף בדובאי

סוכנויות הידיעות

22.9.2003 / 14:04

17 אלף נציגים מ-184 מדינות משתתפים בכנס השנתי של הבנק העולמי וקרן המטבע הבינ"ל

מקום שהייתם של חברי שתי משלחות כלכליות בדובאי נשמר בסוד - האחת היא המשלחת הישראלית והשנייה המשלחת העיראקית. דובאי, באיחוד נסיכויות המפרץ, מארחת לראשונה ב-57 שנים את הכנס השנתי של הבנק העולמי וקרן המטבע הבינ"ל. ישראל משתתפת בכנס כחברה, בעוד שנציגי עיראק מתארחים כאורחים מיוחדים, ונציגי הרשות הפלשתינית כצופים.

ישראל שלחה נציגים הכוללים את ד"ר דוד קליין, נגיד בנק ישראל, והשר מאיר שטרית, למרות שאיחוד הנסיכויות איננה מכיר בה. כלי התקשורת המקומיים התבקשו שלא להזכיר את נוכחותה של המשלחת הישראלית בכנס, דיווח העיתון "אל היאט", אולם דגל ישראל הונף לצידם של עשרות דגלים אחרים בכניסה למקום הכנס. בכנס משתתפים 17 אלף נציגים מ-184 מדינות.

המשלחת הישראלית, לפי דיווח העיתון הערבי, התמקמה במלון קומרס טאואר ליד מרכז הכנסים הבינ"ל של דובאי, ולוותה על ידי כוחות אבטחה מיוחדים בביקורה במרכז הקניות של דובאי אתמול אחה"צ.

נושא עיראק יהיה הראשי על סדר היום בפתיחת הפעילויות בכנס. אתמול הכריזה ממשלת עיראק בחסות ארה"ב על רפורמה גורפת שתאפשר למשקיעים זרים בעלות מלאה בכל המגזרים במדינה, למעט נפט. בכך שמה עיראק קץ לשליטה ממשלתית בת 30 שנה במגזרים אלה.

הרפורמה, אשר כוללת הפרטה של השקעות זרות, מגזר הבנקאות המיסוי והמכס במדינה, משקפת את רצונה של וושינגטון להפוך את עיראק למדינה קפיטליסטית. תחילת יישום הרפורמה צפויה בקרוב, מסר שר האוצר של עיראק.

ארה"ב צפויה לנצל את פורום הכנס כדי לגייס תמיכה למימון בניית תשתיות בעיראק. שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, ייפגש לראשונה עם שר האוצר של עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully