וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיחות בדולר נמשך: הין זינק בכ-2% ל-111.745 ין לדולר - שיא של שלוש שנים; היורו טיפס ל-1.1484 דולר

דפנה מאור

22.9.2003 / 14:19

העליות במטבע היפאני - לאחר שפסגת ה-G-7 נשאה עמה בשורה של מדיניות מטבע גמישה; ירידות של 0.5%-2% לדולר מול המטבעות האסיאתיים; השקל מתחזק בכחצי אחוז ל-4.456 שקל לדולר



הין ממשיך לנסוק מול הדולר, ורושם עתה שער של 111.745 ין לדולר, סמוך לשיא של שלוש שנים, לאחר שפסגת ה-G-7 נשאה עמה בשורה של מדיניות מטבע גמישה. הין רשם הבוקר שער של 111.37 ין לדולר, הגבוה ביותר מאז דצמבר 2000. היורו התחזק אף הוא מול הדולר לרמה של 1.1484 דולר, לעומת 1.137 דולר ביום שישי.



מגמת החולשה בדולר ניכרת גם מול מטבעות אחרים: השקל התחזק מול הדולר בכ-0.5% לרמה של 4.456 שקל לדולר.



מול הדולר הקנדי נחלש הדולר האמריקאי ב-0.7% ל-1.3386 דולר קנדי. מול הפזו הארגנטיני נחלש ב-0.6% ל-2.91.



הבאט התאילנדי זינק לשיא של יותר משלוש שנים, בשער של 39.98 באט לדולר, ירידה של 1% עבור המטבע האמריקאי. מול הוון הקוריאני נחלש הדולר ב-1.4% ל-1,151 וון.



קריאתן של שבע המדינות המתועשות למדיניות מט"ח גמישה התפרשה כנכונות של ממשלת יפאן להתיר לין להתחזק מול הדולר ללא התערבות. בנוסף הקפיצה את הין אי ודאות ששררה היום ביפאן בנוגע למינוי מחדש של מסג'ורו שיאוקאווה, שר האוצר של יפאן, ושל מינויו מחדש של הייזו טקנאקה כשר הכלכלה והשירותים הפיננסיים. מאוחר יותר, משבישר רה"מ ג'וניצ'ירו קואיזומי על מינויים מחדש של שני השרים, התמתנה העלייה בין.



גם דבריו של סגן שר האוצר מסקאזו הייאשי, לפיהם ממשלת יפאן תפעל לנוכח תנודתיות גדולה בשוק המט"ח, וכי לא תסבול שער של 111 ין לדולר, לא מנעו את הייסוף בין.



שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G7 קראו בסוף השבוע לשערי חליפין "גמישים יותר", אך נמנעו מלציין במפורש מדינה כלשהי, במסגרת פסגת שבע המדינות המתועשות בדובאי.







באי הכנס, אשר נערך בצל אי הנחת הגוברת בארה"ב מכך שסין מונעת באופן מלאכותי מהמטבע שלה להתחזק מול הדולר, כדי לתמוך ביצוא שלה, שבו ואישרו את עמדתם כי שערי חליפין בשוק המט"ח צריכים לשקף את נתוני היסוד של הכלכלות. "ברצוננו להדגיש כי גמישות רבה יותר בשערי החליפין היא דבר רצוי במדינות או בכלכלות מרכזיות", נאמר בהודעה.



יפאן אף היא נתונה לביקורת גוברת מצד מדינות מתועשות אחרות על רקע התערבותה בשוקי המט"ח בניסיון לרסן את ההתחזקות של הין, מתוך מטרה להגביר את כושר התחרות של יצואניה. יפאן מכרה בשבעה החודשים הראשונים של השנה מטבע מקומי בסכום שווה ערך ל-76.8 מיליארד דולר.



הודעת ה-G7 מסמנת שינוי לעומת המדיניות בה דגלו המדינות המתועשות במהלך שלוש השנים האחרונות, לפיה יעקבו מקרוב אחרי שערי החליפין ו"ישתפו פעולה ככל שיידרש". הפעם האחרונה בה פעלו מדינות ה-G7 במשותף בתחום המטבע היתה בשנת 2000, כאשר בכנס המדינות בפראג הוחלט על שיתוף פעולה בתמיכה בשער היורו לנוכח חששות מפני השלכות תנודות היורו על הכלכלה העולמית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully