וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה שוקלת להצטרף למציעות לרכוש את פעילות "שף הים"

איילה צורף

22.9.2003 / 14:27

זוגלובק הציעה כ-4.5 מ' ש', פרסקו 7.2 מ' ש', נטו 10.2 מ' ש' ויוניליוור 7.4 מ' ש'; נאמן החברה ביקש את אישור ביהמ"ש למכור המותג לפרסקו



גם תנובה בודקת האפשרות לרכישת פעילות שף הים - כך עולה ממסמכים שהגיש בימים האחרונים כונס הנכסים של שף הים, עו"ד רענן קליר, לבית המשפט המחוזי בחיפה. לפני מספר ימים ביקרו נציגי תנובה במפעלי שף הים, המייצרים ומשווקים מוצרי דגים תחת שם מותג זה.



כונס הנכסים, שמונה לתפקידו בתחילת אוגוסט במסגרת מהלך כינוס הנכסים הכולל לפעילות פוד קלאב, מדווח בנוסף על הצעות שהגישו זוגלובק, קבוצת נטו, יוניליוור ישראל וגורמים נוספים.



הצעתה הראשונית של זוגלובק, שנמסרה בתחילת אוגוסט "לרכישת כל נכסי שף הים", כלשונה, עמדה על 11.6 מליון שקל. באותם ימים הבהירה זוגלובק כי יש בכוונתה להפעיל את המפעל במתכונתו הנוכחית. בהמשך פג תוקפה של הצעה זו וכעת היא מסרה הצעה אחרת, נמוכה הרבה יותר, הנאמדת ב-4.5 מיליון שקל, שעיקרה - רכישת רוב הציוד במפעל.



הצעה נוספת שהוגשה היא של חברת פרסקו, בבעלות משפחת פושקרנה, מפעילת רשת המסעדות טנדורי. גובה ההצעה הראשונית - 12.5 מיליון שקל עבור כל נכסי החברה. בתחילת ספטמבר הגישה החברה הצעה נמוכה יותר, בגובה 7.2 מיליון שקל.



קבוצת נטו (לשעבר מאיר עזרא), בעלת חברת דלידג, הציעה לשווק את מוצרי החברה במשך שנה, וכן לרכוש בתום תקופה זו את "תכולת העסק, במידה שהעסקה תצדיק את עצמה" בתמורה ל-13 מיליון שקל. בהמשך הורידה נטו את סכום ההצעה ל-10 מליון שקל, הצעה שמותנית באישור הממונה על ההגבלים בשל גודלה היחסי בשוק הדגים הממותגים. לדברי כונס הנכסים, נטו לא מסרה ערבות בנקאית לגיבוי ההצעה, ומאוחר יותר אף נסוגה מהצעתה.



הצעתה האחרונה של יוניליוור היתה בגובה 7.4 מיליון שקל, אך גם היא לא הופיעה לתהליך ההתמחרות.



בבקשה שהגיש באחרונה כונס הנכסים לבית המשפט, הוא ביקש לאשר את המכירה לפרסקו, שלדבריו הגישה את ההצעה הטובה ביותר. בית המשפט ביקש לערוך דיון בנושא ב-8 באוקטובר. במידה שלא יהיו הצעות טובות יותר מזו של פרסקו, צפוי בית המשפט לאשר את הצעתה.



קליר מוסיף, כי על פי המידע שברשותו, חובות החברה עומדים כיום על סך כולל של 18.6 מיליון שקל, כאשר הסכום לנושים המובטחים עומד על כ-8 מיליון שקל, חובות בדין קדימה - כ-1.4 מיליון שקל, וחובות לספקים בסכום של כ-9.2 מיליון שקל. קליר מציין כי חובות אלו אינם כוללים את הדרישה, שהתקבלה לאחרונה ממרכז ההשקעות של בתמ"ת, לתשלום של כ-6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully