וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התמ"ת מבקש מעורבות שר האוצר בנסיונות למנוע את פרסום המכרז לפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן

אלי דניאל

22.9.2003 / 14:52

אולמרט: אין לפרסם את המכרז ללא הדרישה לרכש גומלין שעשוי להניב לתעשייה המקומית 350 מיליון דולר ואלפי מקומות עבודה; מכרז הרכבת הקלה אמור להתפרסם בימים הקרובים



אהוד אולמרט, מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, פנה לשר האוצר, בנימין נתניהו, בדרישה לכלול במכרז מערכת ההסעה ההמונית בגוש דן דרישה לביצוע רכש גומלין. שר התמ"ת מבקש את מעורבותו הדחופה של שר האוצר בשל כך שהמכרז אמור להתפרסם בימים הקרובים על ידי משרד החשב הכללי באוצר.



במשרד התמ"ת מציינים כי מדובר ברכש ציוד לרכבת בגוש דן בעלות של מיליארד דולר, ורכש זה עשוי להניב לתעשייה הישראלית עבודות בהיקף של 350 מיליון דולר, שייצרו למעלה מ-7,000 מקומות עבודה. בתמ"ת מוסיפים כי עבודות אלה יניבו למשרד האוצר הכנסות ממס על עבודה שתבוצע בישראל ויימנע הצורך בתשלום דמי אבטלה למי שיצטרפו למעגל העבודה בשל פרויקט זה.



"ללא דרישה לרכש גומלין", אמר שר התמ"ת, "החברות הזרות יביאו את ציוד הרכבת מורכב מחו"ל, במקום שייוצר בארץ, וזאת כשיש בארץ תעשיות רבות אשר יכולות להשתתף בייצור הציוד על בסיס תחרותי כלכלי". במכתבו לאוצר מציין שר התמ"ת כי "עדיין לא התקבלה הסכמת החשב הכללי לדרישתנו, וזאת למרות שדאגנו לכלול בנוסח ההתחייבות, בתיאום עם נציגי החשב הכללי, את כל המנגנונים הדרושים על מנת להבטיח מניעת התייקרות הפרויקט עקב הדרישה לרכש גומלין. על רקע השעה הקשה בה מצוי המשק הישראלי, לא יעלה על הדעת שלא ינוצל מנוף רכש הגומלין בפרויקט משמעותי זה".



במשרד התמ"ת מציינים כי היקף רכש הגומלין שבוצע בשנת 2002 הסתכם בכ-1.78 מיליארד דולר ומרכש זה נהנו כ-300 מפעלים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully