וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יפאן קואיזומי מינה שר אוצר חדש במסגרת חילופי גברי נרחבים שערך בקבינט

סוכנויות הידיעות

22.9.2003 / 16:31

את מקומו של מסג'ורו שיאוקאוה החולה יתפוס סאדאקזו טניגאקי; שר האוצר הנכנס אמר כי אינו פוסל התערבות ממשלתית בשוק המט"ח במקרה של סטיות חדות שלא ישקפו את נתוני היסוד הכלכליים



ראש ממשלת יפאן ג'וניצירו קואיזומי מינה היום שר אוצר חדש במקומו של מסג'ורו שיאוקאוה החולני במסגרת חילופי גברי נרחבים שערך בקבינט. החילופים באו לאחר שקואיזומי זכה ביום שבת מחדש באמונה של מפלגתו ונבחר לשמש כיושב ראש לתקופה של שלוש שנים נוספות.



בנוסף לשר אוצר חדש החליף קואיזומי גם את שרי החינוך, המסחר, המשפטים והתחבורה. עם זאת, עמד קוהיזומי בלחצים כבדים ונמנע מלהדיח את יועצו לענייני בנקאות ותקציב הייזו טקנקה ואת שר החוץ יוריקו קווגוצ'י.



סאדאקזו טניגאקי, 58, יחליף את שיאוקאוה בן ה-81, שביקש לפרוש מתפקידו בשל בריאותו הלקויה. טניגאקי, עורך דין לשעבר, עובר לתיק האוצר לאחר שמילא את תפקיד הממונה על תוכנית ההחייאה של התעשייה היפאנית בקבינט.



טניגאקי התחייב עם מינויו להמשיך במאמציו של קואיזומי לקצץ את ההוצאות הממשלתיות ולרסן את החוב הציבורי העצום של יפאן. "איננו יכולים להנפיק אג"ח ממשלתיות ללא קץ", אמר טינגאקי. "אנו זקוקים למשמעת תקציבית".



באשר למדיניות שער החליפין, אמר טניגאקי כי הוא אינו פוסל התערבות ממשלתית רחבת היקף בשוק המט"ח במקרה ששערי החליפין יסטו בחריפות ולא ישקפו עוד את נתוני היסוד הכלכליים. "מוטב ששערי החליפין ישקפו את נתוני היסוד וינועו במתינות. מדיניות שוק המט"ח לא תשתנה בהרבה", אמר טניגאקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully