וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בתשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב בשל חשש מבריחת המשקיעים הזרים; ירידות בשוק המניות

דפנה מאור

22.9.2003 / 16:54

מוטורולה עולה ב-11.5% בעקבות התפטרות המנכ"ל; וול-מארט הודיעה כי מכירותיה בספטמבר עלו על התחזיות



שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב רושם ירידות במקביל לשוק המניות בוול סטריט בשל חשש כי הביקוש לין יבריח משקיעים מאסיה מנכסים דולריים. התשואות על האג"ח עולות בשיעור חד. בוול סטריט מניות הטכנולוגיה מובילות את הירידות. מוטורולה מתבלטת בעלייה בעקבות התפטרות המנכ"ל.



יום של ייסוף חד בין וירידה בדולר מוביל לירידה במחירי האג"ח הממשלתיות בארה"ב. העלייה בין, לצד מטבעות אסייאתים נוספים והיורו גם, נרשמה לאחר שפסגת ה-G-7 שנערכה בסוף השבוע הסתכמה במסר של הגמשת מדיניות שערי מטבע. משקיעים פירשו את המסר כנכונות יפאן להתערב פחות במסחר במט"ח כדי להחליש את הין, ונהרו אל המטבע היפאני ומטבעות נוספים. הין זינק בכ-2% לרמה של 111.5 ין לדולר.



התשואות על האג"ח ל-10 שנים עולות ב-2.4% ל-4.261%, אך אינן מתקרבות לשיא שנתי של 4.66% שרשמו באוגוסט; התשואות על האג"ח ל-5 שנים עולות ל-3.195%.



במסחר בוול סטריט מתבלטת מוטורולה בעלייה של 11.5% כנגד המגמה במניות הטכנולוגיה, לאחר התפטרותו של המנכ"ל. כריסטופר גאלווין, נכדו של מייסד החברה, פרש מתפקידו תוך ציון חילוקי דעות עם הדירקטוריון כסיבה לפרישה.



תחת ניהולו של גאלווין בן ה-53 איבדה מוטורולה תוך שש שנים מיליארדי דולרים, הובלה בתחום הטלפונים הסלולריים, כשלה באופן מהדהד במיזם לוויינים שאפתני, איבדה כל יתרון בתחום המוליכים למחצה, שהיה פעם גולת הכותרת של הצלחתה, ופיטרה עשרות אלפי עובדים. המועמד המוביל להחליף את גאלווין הוא מייק זפירובסקי, המכהן היום כנשיא.



וול-מארט, רשת הקמעונות הגדולה בעולם, אמרה כי מכירותיה בספטמבר בחנויות הפתוחות יותר משנה צמחו בשיעור גבוה מהצפוי, בקצה העליון של טווח תחזיותיה, שהיה 3%-5%. מנייתה יורדת ב-0.7%.



AT&T, חברת תקשורת החוץ הגדולה בארה"ב, אמרה כי תרכוש בחזרה אג"ח של עצמה ב-1.1 מיליארד דולר בניסיון לשפר את מאזנה. החובות יירכשו במזומן. מנייתה יורדת ב-0.8%.



חברת התקליטים הבריטית EMI נמצאת במגעים לרכישתה של חטיבת המוסיקה של AOL-טיים וורנר תמורת 1.6 מיליארד דולר. AOL, העתידה לשנות את שמה בקרוב, יורדת ב-1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully