וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחנת מכירה של כ-5% ממניות המדינה בבזק ללא תשקיף והפיכת בזק לחברה מעורבת

ערן גבאי

22.9.2003 / 18:08

כך נודע ל-TheMarker; בסוף אוגוסט החליטה ועדת שרים להפרטה שהמדינה תוכל למכור החל מתחילת אוקטובר מניות עד להחזקה של כ-45% - כ-6% נוספים



המדינה עשויה למכור בקרוב כ-5%-10% ממניות בזק ללא תשקיף ולהפוך אותה לחברה מעורבת, כך נודע ל-TheMarker. ההצעה הזו היא אחת ממספר הצעות הנשקלות.



זאת למרות שעדיין לא נמצאה הנוסחה שתאפשר את הקצאת המניות של בזק למדינה כנגד עסקת מכירת המניות הקודמת - 3.3% - ביולי השנה, באמצעות גמול סהר.



בסוף אוגוסט הנחה שר האוצר, בנימין נתניהו, את איל גבאי, מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, לתת הוראה לבזק להיערך לתשקיף על בסיס הדו"חות של רבעון 3, שצפויים להתפרסם בסוף חודש נובמבר.



ההנחיה לבזק של משרד האוצר ורשות החברות להכין תשקיף, לצד התנגדות ועד העובדים והמאבק של רשות החברות מול כונס המניות של זאבי מטעם הבנקים בכל הקשור להגדלת ההון הרשום של בזק - עשויים להוביל למהלך של מכירת מניות גם ללא תשקיף.



נזכיר שבסוף אוגוסט ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה את השינוי בהליך ההפרטה של בזק. הוועדה אישרה שינוי בנוהל המכירה של מניות המדינה בבזק (אז 54.6% והיום 51%). הוחלט על מכירת 11%-21% מאחזקות המדינה בבזק בשוק ההון ומכירה פרטית של כ-30%-40% מהון מניות המדינה בחברה.



באותה החלטה נקבע שהמדינה תוכל למכור, החל מתחילת אוקטובר, מניות עד להחזקה של כ-45%, דהיינו כ-6% נוספים. כמו כן, נקבע כי הרישיון של בזק יתוקן בהתאם עד סוף אוקטובר וצו הבזק יתוקן עד סוף ספטמבר. בפועל, צו הבזק, והרישיון של החברה לא תוקנו עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully