וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר לא מתאושש למרות דברי סנואו כי הוא מאמין ב"דולר חזק": נפל ב-2% ל-111.8 ין לדולר

יהודה שויצר

22.9.2003 / 23:11

שר האוצר של ארה"ב נדרש להתייחס לנפילת הדולר הבוקר ביחס לין; שער הדולר כעת קרוב לשיא של 3 שנים; לנפילה הובילו מסקנות פסגת ה-G7 שנשאה עמה בשורה של מדיניות מטבע גמישה



שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, מסרב להגיב על קריסת שער הדולר בשוקי המט"ח בעולם. סנואו סירב להתייחס ספציפית לנפילה של 2% בשער הדולר ביחס לין הבוקר, ואמר כי מדיניות ארה"ב נותרה ללא שינוי והיא תומכת ב"דולר החזק". סנואו, העושה עתה בוועידת ה-G7 בדובאי, התייחס בביטול לתנודות בשער המטבע: "אין בכוונתי להגיב על שערי המטבע ועל התנודות בו המתרחשות מדי יום", אמר סנואו.



הדולר נפל בקרוב ל-2% ביחס לין היפאני ורושם עתה שער של 111.80 ין לדולר, סמוך לשיא של שלוש שנים. לנפילה בשערו של הדולר הובילו מסקנות פסגת ה-G7, שנשאה עמה בשורה של מדיניות מטבע גמישה. מוקדם יותר היום רשם הין שער של 111.37 ין לדולר, הגבוה ביותר מאז דצמבר 2000. היורו התחזק אף הוא מול הדולר לרמה של 1.1466 דולר, לעומת 1.137 דולר ביום שישי.



מגמת החולשה בדולר ניכרת גם מול מטבעות אחרים: השקל התחזק מול הדולר בכ-0.5% לרמה של 4.455 שקלים לדולר. מול הדולר הקנדי נחלש הדולר האמריקאי ב-0.7% ל-1.3495 דולרים קנדיים.



הבאט התאילנדי זינק לשיא של יותר משלוש שנים, בשער של 40.496 באט לדולר, ירידה של 1% עבור המטבע האמריקאי.



קריאתן של שבע המדינות המתועשות למדיניות מט"ח גמישה התפרשה כנכונות של ממשלת יפאן להתיר לין להתחזק מול הדולר ללא התערבות. בנוסף הקפיצה את הין אי ודאות ששררה היום ביפאן בנוגע למינוי מחדש של מסג'ורו שיאוקאווה, שר האוצר של יפאן, ושל מינויו מחדש של הייזו טקנאקה כשר הכלכלה והשירותים הפיננסיים.



גם דבריו של סגן שר האוצר מסקאזו הייאשי, לפיהם ממשלת יפאן תפעל לנוכח תנודתיות גדולה בשוק המט"ח, וכי לא תסבול שער של 111 ין לדולר, לא מנעו את הייסוף בין.



שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G7 קראו בסוף השבוע לשערי חליפין "גמישים יותר", אך נמנעו מלציין במפורש מדינה כלשהי, במסגרת פסגת שבע המדינות המתועשות בדובאי.







באי הכנס, אשר נערך בצל אי הנחת הגוברת בארה"ב מכך שסין מונעת באופן מלאכותי מהמטבע שלה להתחזק מול הדולר, כדי לתמוך ביצוא שלה, שבו ואישרו את עמדתם כי שערי חליפין בשוק המט"ח צריכים לשקף את נתוני היסוד של הכלכלות. "ברצוננו להדגיש כי גמישות רבה יותר בשערי החליפין היא דבר רצוי במדינות או בכלכלות מרכזיות", נאמר בהודעה.



יפאן אף היא נתונה לביקורת גוברת מצד מדינות מתועשות אחרות על רקע התערבותה בשוקי המט"ח בניסיון לרסן את ההתחזקות של הין, מתוך מטרה להגביר את כושר התחרות של יצואניה. יפאן מכרה בשבעה החודשים הראשונים של השנה מטבע מקומי בסכום שווה ערך ל-76.8 מיליארד דולר.



הודעת ה-G7 מסמנת שינוי לעומת המדיניות בה דגלו המדינות המתועשות במהלך שלוש השנים האחרונות, לפיה יעקבו מקרוב אחרי שערי החליפין ו"ישתפו פעולה ככל שיידרש". הפעם האחרונה בה פעלו מדינות ה-G7 במשותף בתחום המטבע היתה בשנת 2000, כאשר בכנס המדינות בפראג הוחלט על שיתוף פעולה בתמיכה בשער היורו לנוכח חששות מפני השלכות תנודות היורו על הכלכלה העולמית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully