וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לא לבד: נשיא מצרים, חוסני מובארכ, תולה את הבעיות הכלכליות של המדינה בשיעור הילודה הגבוה

סוכנויות הידיעות

22.9.2003 / 21:28

לפי תחזית קרן המטבע הבינ"ל צפויה כלכלת מצרים לצמוח בשנה הבאה ב-3% - מחצית משיעור הצמיחה הנדרש כדי לקלוט את כוח העבודה החדש היוצא לשוק



הבעיות הכלכליות של מצרים נובעות משיעור הילודה הגבוה במדינה, אמר נשיא מצרים, חוסני מובארכ, בראיון לעיתון מצרי.



מובארכ אמר כי ממשלת מצרים עושה ככל יכולתה לפתור את בעיותיה הכלכליות של המדינה, אך הוסיף כי הבעיה האמיתית היא שיעור הצמיחה הגבוה של אוכלוסיית מצרים.



הלירה המצרית איבדה מחצית מערכה לעומת הדולר במהלך שלוש השנים האחרונות, ועקב כך מחירים של מוצרי יסוד רבים הוכפלו. מצרים סובלת גם מעלייה קבועה בשיעור האבטלה, אינפלציה גואה והיעדר השקעות זרות.



ממשלת מצרים מייחסת את הבעיות להאטה בכלכלת העולם בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר, וחוסר הוודאות עקב המלחמה בעיראק. עם זאת, מבקריה טוענים כי השחיתות הנרחבת והביורקרטיה הרבה מונעים ממשקיעים זרים להשקיע במדינה.



שיעור הגידול של אוכלוסיית מצרים, המונה 70 מיליון בני אדם, עומד על 2%, בעוד שלפי תחזית קרן המטבע הבינ"ל צפויה כלכלת מצרים לצמוח בשנה הבאה ב-3% - מחצית משיעור הצמיחה הנדרש כדי לקלוט את כוח העבודה החדש היוצא לשוק. מספר המצרים הנולדים מדי שנה עולה לאין ארוך על מספר מקומות העבודה החדשים.



לפני שבועיים, שר האוצר בנימין נתניהו, תקף בחריפות את המשפחות מרובות הילדים הנשענות על קצבאות המדינה בישראל. בראיון לגלי צה"ל אמר נתניהו: "קצבאות הילדים הביאו אוכלוסיות שלמות בציבור הערבי והחרדי, בראש ובראשונה, לכך שמה שבנאדם עושה, האב עושה, עבודתו היא בעצם ילדים. הוא עושה ילדים ואחר כך הוא יגדל ילדים שתפקידם לעשות ילדים. משום שהקצבה הולכת וגדלה ככל שיש לו יותר ילדים, לכן יש פה תמריץ שפשוט יביא אותנו להתמוטטות - כלכלית וגם דמוגרפית".



"אדם יכול לעשות וצריך לעשות, או להביא משפחה לעולם עם כמה ילדים שהוא רוצה, אבל הוא צריך להבין שיש לו אחריות ראשונית לפרנס אותם, לחנך אותם, לכלכל אותם ולדאוג לעתידם. הוא לא יכול להתנער מהאחריות הזאת ולהעביר את כולה או את רובה למדינה. אני לא חושב שמישהו שאין לו את האמצעים יכול לעשות 12 ילדים, 14 ילדים בלי חשבון או לפעמים 40 ילדים", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully