וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EMI במגעים רשמיים לרכישת חטיבת המוסיקה של AOL טיים וורנר

יהודה שויצר

22.9.2003 / 21:54

שווי העסקה נאמד בכ-1.5 מיליארד דולר; המיזוג צפוי ליצור את חברת התקליטים השנייה בגולה בעולם, לאחר יוניברסל מיוזיק



EMI, חברת התקליטים הגדולה בבריטניה, פתחה במגעים רשמיים לרכישת וורנר מיוזיק של AOL טיים וורנר. מיזוג בין EMI לוורנר מיוזיק, אשר לפי ההערכות שווה כ-1.5 מיליארד דולר, צפוי ליצור את חברת התקליטים השנייה בגולה בעולם, לאחר יוניברסל מיוזיק, אשר אצלה יהיו חתומים אמנים כמו האבנים המתגלגלות, נורה ג'ונס, קיילי מינו ורובי ויליאמס (EMI) מדונה ולהקת REM (וורנר מיוזיק).



"השיחות נמצאות בשלב ראשוני בלבד ואין ביטחון כלל שהשיחות יובילו להסכם המקובל על שני הצדדים", מסר דובר EMI. עבור שתי החברות זהו הניסיון השני ליצור מיזוג לאחר שהראשון, מלפני כשלוש שנים, לא עבר את מחסום הרגולטור. עתה, נוכח החולשה במכירות המוסיקה, מקווים בחברות שהרגולטור יהיה יותר גמיש בנוגע לאישור מאשר בגלגולו הקודם. עם זאת, לחברות מצפה מכשול נוסף והוא ההתנגדות העזה שהביעו חברות המוסיקה המתחרות לרעיון המיזוג.



גורמים המקורבים לעסקה מסרו לרויטרס בשבוע שעבר כי EMI שידרגה את הצעת הרכש הקודמת שהגישה לפני מספר חודשים שכללה העברת תשלום של מיליארד דולר במזומן ל-AOL ו-25% ממניות המיזם.



AOL טיים וורנר, כחלק מצעד אסטרטגי לקדם את עסקת המיזוג עם ברטלסמן, החליטה בשבוע שעבר לפתוח את המירוץ למיזוג עסקי המוסיקה לתחרות, כך אמרו לרויטרס גורמים המקורבים לעסקה. אותם גורמים מדגישים כי השיחות עם ברטלסמן נמשכות ללא קשר להודעת EMI - אם כי המומנטום בשיחות נחלש.



AOL טיים וורנר נמצאת זה תקופה ארוכה במהלך אגרסיווי של מכירת נכסים כחלק מניסיון לצמצם חובותיה שעמדו על 26 מיליארד דולר בתום הרבעון הקלנדרי השני. בשבוע שעבר הודיע דירקטוריון AOL טיים וורנר על אישור שינוי שמה של החברה לטיים וורנר, בצעד היסטורי, המסמל את האכזבה מהמיזוג בין חברה המדיה הוותיקה לבין חברת האינטרנט אמריקה אונליין. החברה תיקרא טיים וורנר, וסימול המניה שלה ישתנה מ-AOL ל-TWX, שהיה הסימול של טיים וורנר טרם המיזוג. השינוי יושלם תוך מספר שבועות ואז תתחיל המניה להיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול החדש-ישן.



טיים וורנר ואמריקה אונליין התמזגו בשנת 2001 לאחר שאמריקה אונליין, ספקית שירותי האינטרנט הגדולה בארה"ב, רכשה את טיים וורנר, ותיקת המדיה, בעסקה ששוויה היה 112 מיליארד דולר. מאז צנח שוויה הכולל של החברה, והמשקיעים איבדו, לפי הערכות, כ-50 מיליארד דולר מכספם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully