וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת שבבי המחשב מתחממת: AMD השיקה מעבד למחשבים אישיים במהירות 64 ביט

סוכנויות הידיעות

22.9.2003 / 22:50

AMD רואה בשבב זה את המנוע לצמיחת החברה בטווח הארוך; שבב זה המהיר בהרבה משבבים הקיימים בשוק ישווק בתחילה למדענים ומהנדסים בכירים



מלחמת מעבדי המחשב מתחממת. יצרנית מעבדי המחשב AMD תשיק את מעבד האתלון 64 החדש הערב במהלך שיעניק לה יתרון מסוים במרוץ כנגד אינטל על הבאת השבב המהיר והאיכותי למחשבים אישיים. בשלב ראשון ישווק השבב החדש למדענים ומהנדסים מהשורה הראשונה ובשלב מאוחר יותר לכלל האוכלוסייה. AMD רואה בשבב זה את המנוע לצמיחת החברה בטווח הארוך.



AMD מתקשה מאוד להתמודד בתחרות העזה עם אינטל. החברה, שניסתה לצבור נתח שוק דרך הורדת מחירי המעבדים, נגררה לשמונה רבעונים רציפים של הפסד, בעוד שמתחרתה מגדילה את רווחיה והכנסותיה מרבעון לרבעון. השבב הנוכחי הוא ניסיון נוסף של החברה להביא לגידול בהכנסותיה מתוך כוונה שגידול זה יחלץ אותה מהפסדיה.



AMD עם פיתוח שבב זה קורצת יותר ויותר לשוק שלם של משתמשי מחשב המשתמשים בו למטרת משחק. השבב החדש צפוי להוות קפיצת מדרגה בכל הנוגע לריאליזם של משחקי המחשב. "כשאתה הולך לאולם הקולנוע החוויה היא שונה בתכלית ממה שאתה מקבל במחשב", אמר ריץ' היי, סגן נשיא AMD, והדגיש כי מי שיהיה מעוניין לחוות חוויה דומה דרך המחשב ייאלץ לעבור לשבב במהירות 64 ביט.



באינטל ממהרים לצנן את ההתלהבות ומציינים כי עדיין לא קיימות בשוק האפליקציות המתאימות לשבב מסוג זה, וכי הן יהיו לכל המוקדם בשנה הבאה.



בחודש שעבר העלתה אינטל את תחזיות ההכנסות לרבעון השלישי בשיעור ניכר לטווח של 7.3-7.8 מיליארד דולר, מטווח קודם של 6.9-7.5 מיליארד דולר. החברה גם צופה שיפור משמעותי בשולי הרווח ברבעון, שיזנקו ל-56%, משולי רווח צפויים של 54%. החברה מסרה כי עסקי מעבדי המחשב שלה, המהווים את עסקי הליבה של החברה, רושמים תוצאות טובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully