וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק איבד 1.6% בעקבות היחלשות הדולר

שירלי יום-טוב

23.9.2003 / 0:23

קליקסופטוור נפלה ב-16% במחזור גבוה. קרן ההשקעות Oak חילקה את מניות קליקסופטוור שברשותה לבעלי המניות שלה; ECI הוסיפה 5.6% לאחר שאישרה את זכייתה בחוזה גדול באסיה

היחלשות הדולר מול מטבעות בעולם סיפקה את העילה למכירות הגדולות בוול סטריט היום. בסיום יום רצוף של ירידות איבד הנאסד"ק 1.6% לרמה של 1,874 נקודות והדאו ירד ב-1.1% לרמה של 9,535 נקודות. אנליסטים בניו יורק העריכו דווקא כי המדדים, שסיימו בשבוע שעבר שבוע נוסף של עליות, סיפקו תירוץ טוב עבור המשקיעים לממש מעט מהרווחים שנצברו. אולם הסיבה "הרשמית" לירידות היתה התחזקותם של המטבעות בעולם מול הדולר, בעקבות דברים שנאמרו בפסגת שבע המדינות המתועשות שנערכת בדובאי. זו גרמה לכך שמשקיעים זרים לא ששו להחזיק במניות הנסחרות בארה"ב, וכך ננעל היום הראשון לשבוע המסחר בוול סטריט במגמה שלילית, בהמשך ישיר לירידות הקלות שהיו ביום שישי האחרון.

הין היפאני נסק היום מול הדולר, ורשם שער של 111.745 ין לדולר, שיא של כשלוש שנים. היורו התחזק אף הוא מול הדולר לרמה של 1.1484 דולר, לעומת 1.137 דולר ביום שישי. זאת, לאחר שפסגת ה-G7 נשאה עמה בשורה של מדיניות מטבע גמישה, וקריאתן של שבע המדינות המתועשות התפרשה כנכונות של ממשלת יפאן להתיר לין להתחזק מול הדולר ללא התערבות.

עוד ברקע זירת המסחר היום - מינוי יו"ר זמני לבורסת ניו יורק במקומו של ריצ'רד גראסו, היו"ר המתפטר. ג'ון ריד, שכיהן בעבר כיו"ר וכמנכ"ל סיטיגרופ, מונה באופן זמני לתפקיד לאחר התפטרותו של גראסו בעקבות הביקורת הציבורית הנוקבת על גובהה של חבילת פיצויי הפרישה שלו, כ-140 מיליון דולר.

קרדיט סוויס רכש מערכות של ורינט

בין החברות הישראליות ריכזה היום עניין מניית קליקסופטוור שנפלה 16% למחיר של 1.9 דולרים במחזור גבוה בעקבות ההודעה על כך שקרן ההשקעות Oak, בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה, המחזיקה ב-4.7 מיליון מניות (כ-18%), חילקה את המניות שבידה למשקיעיה, ומניות אלו ניתנות למכירה מיידית בשווקים. קליקסופטוור ציינה כי החלטת Oak, הנמצאת בשנה התשיעית לפעילותה, לחלק את המניות מתאימה למדיניות ההשקעה של החברה, בהתאם לה מעבירה הקרן מדי פעם כסף או מניות לבעליה.

נראה כי עלייה של כ-960% במחיר המניה מתחילת השנה דחפה חלק מהמשקיעים לממש באופן מיידי את החזקתם. שמואל ארבץ, סמנכ"ל הכספים של קליקסופטוור, ציין כי באופן יחסי מצב המניה היה טוב לנוכח העובדה שהמחזור אותו רשמה המניה - כ-1.7 מיליון מניות, העיד על כך שרק חלק מתוך 4.7 מיליון המניות שהשתחררו לשוק, אכן הגיעו אליו.

חברת אי.סי.איי אישרה היום את הפרסומים בעיתונות הטייוואנית בנוגע לזכייתה של חטיבת אינוויה בחוזה אספקת ציוד, שצפוי לייצר לה הכנסות של 20 מיליון דולר. ECI לא סיפקה באופן רשמי את הפרטים הללו, אך ציינה כי זכתה בחוזה באסיה במסגרתו תספק שירותי גישה בפס רחב לכ-800 אלף מנויים.

מניית ECI זינקה בכ-24% מתחילת ספטמבר כאשר בימים האחרונים נרשמה פעילות ערה במניה. בנוסף, ב"הארץ" פורסם לפני מספר ימים כי החטיבה האופטית של ECI זכתה בחוזה בשווי 7-8 מיליון דולר באוקראינה. מחיר מניית ECI, הנמצא בשיא של כשנה וחצי, משקף לחברה שווי שוק של 410 מיליון דולר. בתחילת המסחר התממשה המניה בכ-4% אך היפוך מגמה נרשם במחצית יום המסחר והיא ננעלה בעלייה של 5.6% למחיר של 4 דולרים במחזור ער.

מניית ורינט איבדה 0.4% למחיר של 25.3 דולר למרות הודעה על חוזה חדש לחברה: בנק ההשקעות השווייצי קרדיט סוויס פירסט בוסטון בחר בפתרון הלורוניקס שלה לצילום וידיאו דיגיטלי, עבור 8 מתוך 15 סניפים שלו באסיה. בשבוע שעבר הודיעה ורינט על חוזה עם ענקית הקמעונות האמריקאית הום דיפו. שווי השוק של ורינט מסתכם ב-607 מיליון דולר, גבוה ב-61% משווי השוק בו הונפקה במאי 2002.

ארוטק המשיכה להתחזק ב-15%

מניית נור הוסיפה 8.5% למחיר של 90 סנט במחזור גבוה מהממוצע לה בעקבות הודעתה של יצרנית המדפסות בפורמט רחב על כך שחברת הדפוס XL Image מפלורידה רכשה ממנה שתי מדפסות בפורמט רחב מסוג Ultima HiQ 5000. מדפסות אלה הינן לפורמט של 5 מטר ומחיר המחירון של כל אחת מהן הוא 370 אלף דולר, כלומר העסקה מוערכת לכל היותר ב-740 אלף דולר. מדובר במכירה הראשונה שביצעה נור למדפסת בארה"ב. הכנסותיה של נור ברבעון השני היו 13.1 מיליון דולר על הפסד נקי של 16 מיליון דולר בהכללת מחיקות חד פעמיות והפרשות שנעשו לטובת מחיקת מלאים וארגון מחדש.

מניית ארוטק ממשיכה להתחזק ועלתה ב-15% למחיר של 1.6 דולרים במחזור גבוה. ההודעה היחידה שסיפקה החברה היא על כך שהיא תחל בקרוב להציע מערכת המבוססת על סוללות אבץ לשימוש במקרה של הפסקות חשמל. החברה ציינה כי ההוריקן "איזבל" והפסקת החשמל הגדולה בחוף המזרחי בחודש שעבר, הוכיחו כי הביקוש למקורות חשמל אלטרנטיוויים הוא גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully