וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלווריון הפסידה למתחרתה חוזה בהיקף של מיליוני דולרים בברזיל

שירלי יום-טוב

23.9.2003 / 10:24

איירספאן זכתה במכרז ראשון מתוך 4 בברזיל וסיכוייה לזכות גם במכרז השני גדולים. הטכנולוגיה היא של מרקוני ישראל שנרכשה על ידי איירספאן לפני כשנה תמורת 3 מיליון דולר

שוק התקשורת באמריקה הלטינית ממשיך להניב מכרזים חדשים להקמת תשתית גישה אלחוטית לאינטרנט. חברת איירספאן (Airspan; סימול AIRN) הודיעה אתמול כי גברה על מתחרותיה, וזכתה באחד מתוך 4 מכרזים בברזיל, הכוללים חיבור אזורים נרחבים במדינה לרשת אלחוטית נייחת. ל-TheMarker נודע כי איירספאן התחרתה "ראש בראש" מול אלווריון הישראלית, שהפסידה את המכרז לאחר שעלתה לשלב האחרון שלו. היקף החוזה נאמד במספר מיליוני דולרים.

המכרז הראשון, בו זכתה איירספאן, הוא לתקופה של שנתיים וכולל חיבור של 8 ערים במדינת ריו גרנדה הנמצאת בדרום ברזיל. חברת התקשורת הברזילאית גרופו סינוס, שזכתה ברשיונות לתדרי 3.5 GHz, תפעיל באמצעות הרשת שתפרוש איירספאן שירותי גישה לרשת במהירות גבוהה ושירותי VoIP.

במכרז התחרו 9 חברות שונות, ביניהן אלווריון הישראלית, המתחרה ישירות באיירספאן, כאשר השתיים נחשבות ל-2 החברות הגדולות בשוק. מתחרה נוספת היתה חברת SR טלקום הקנדית שרכשה לאחרונה את חברת נטרו שבניהולו של גדעון בן אפרים הישראלי. מתוך 9 החברות שהתחרו בשלב הראשוני של המכרז, סיננה גרופו סינוס 6 מתמודדות ומתוך ה-3 הנותרות עלו לשלב הסופי איירספאן ואלווריון.

בשלב זה מתמודדות השתיים גם על 3 המכרזים הנוספים בברזיל. אלה כוללים את חברת התקשורת הוותיקה במדינה, אמברטל, שזכתה ברשיונות לתדרים באזור נרחב הכולל את בירת ברזיל, ברזיליה, ואת העיר סאו פאולו. המכרז מול אמברטל גדול יותר בהיקפו הכספי והוא הבא בתור להיסגר. ההחלטה על הזוכה צפויה להתקבל תוך 3 חודשים, וההערכות הן כי זכייתה של איירספאן במכרז הראשון עשויה בהחלט לסייע לה גם במכרז זה.

2 המכרזים הנותרים צפויים להיסגר תוך מקסימום 18 חודש מאחר שהחברות הברזילאיות מחויבות לספק תוך פרק זמן זה את השירותים ללקוחות. 2 השחקניות הברזילאיות במכרזים אלה הן ברזיל טלקום, המתחרה של חברת התקשורת GVT, ודיירקט נט, לקוחה ותיקה של אלווריון.

הטכנולוגיה בה עושה שימוש איירספאן בברזיל היא טכנולוגיה ישראלית (מוצר ה-WipLL) אותה רכשה איירספאן לפני כשנה תמורת כ-3 מיליון דולר בלבד במסגרת רכישת מרקוני ישראל. מרקוני הבריטית שנקלעה לקשיים בתחילת 2002 ניסתה למכור אז את חטיבת הגישה האלחוטית שלה, ואלווריון בדקה אף היא בעבר את רכישת החטיבה, אך ויתרה לבסוף. רכישת מרקוני ישראל הוסיפה ברבעון הרביעי הכנסות של 12 מיליון דולר לאיירספאן. אלווריון ציינה אז כי רכישת מרקוני ישראל לא התאימה עבורה.

אלווריון נסחרת בבורסה בת"א ובנאסד"ק לפי שווי שוק של 360 מיליון דולר. בתחילת החודש הודיעה החברה על חוזה בהיקף של 23 מיליון דולר מחברת תקשורת בדרום אמריקה, כנראה Telmex המקסיקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully