וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירקטורים החדשים של בינו מחזיקים במניות פיבי והבינלאומי ב-22.3 מיליון שקל

רותם שטרקמן

23.9.2003 / 8:08

הרכישות בוצעו לאחר מסירת הדיווח על חתימת ההסכם להעברת השליטה בבנק - ממשפחת ספרא לקבוצת בינו-ליברמן



העברת השליטה בבנק הבינלאומי ובחברה האם שלו, פיבי, שהתבצעה באופן רשמי שלשום, חמישה חודשים לאחר שדווח לראשונה על חתימת ההסכם בין קבוצת בינו-ליברמן לקבוצת ספרא, מאפשרת התוודעות לכמה פרטים על מובילי הקבוצה, שקודם לכן לא ניתן להם פומבי. בעיקר אמורים הדברים לגבי אחזקותיהם של הדירקטורים החדשים במניות הבינלאומי ופיבי.



מהדיווחים המיידיים שנמסרו לבורסה עולה כי ארבעה דירקטורים שמונו שלשום בשתי החברות מחזיקים במניותיהן בשווי של 22.3 מיליון שקל. לדברי דובר הבינלאומי, כל הרכישות בוצעו לאחר מסירת הדיווח על חתימת ההסכם לרכישת השליטה בבנק מידי קבוצת ספרא. עקב כך, קשה לדעת אם מאז שרכשו הארבעה את המניות באופן אישי לתיק ההשקעות שלהם הם רשמו רווח או הפסד. עם זאת, ברור שהארבעה יהיו מעורבים באופן אישי בהצלחתה או באי הצלחתה של אסטרטגיית הניהול החדשה שיוביל בינו.



מי שמחזיק במניות בשווי הגבוה ביותר (מלבד שלושת בעלי השליטה שמונו לדירקטורים - צדיק בינו, יהושע ליברמן ומיכאל אבלס) הוא היו"ר הנכנס של הבינלאומי, יהושע רוזנצוייג. לרוזנצוייג 411.5 אלף מניות פיבי, ששוויין 11.3 מיליון שקל. בנוסף לכך מחזיק רוזנצוייג מניות הבינלאומי בשווי של 2.3 מיליון שקל.



יד ימינו של בינו, סמדר ברבר-צדיק, רכשה מניות פיבי ב-1.7 מיליון שקל. ברבר-צדיק, העובדת לצדו של בינו זה עשר שנים, עתידה להחליף את זאב פלדמן בתפקיד מנכ"ל פיבי. ברבר-צדיק ניהלה בעבר את המחלקה הכלכלית במשרד רואי החשבון סומך-חייקין. שני דירקטורים חדשים נוספים שמונו שלשום לדירקטוריון פיבי ורכשו מניות בפיבי הם מודי בן ש"ך וגארי סטוק. בן ש"ך, המכהן זה חמש שנים כמנכ"ל חברת הדלק פז וכדירקטור בחברות רבות נוספות בקבוצת בינו, בהן בורגר ראנץ, רכש מניות פיבי בשווי של 5.7 מיליון שקל. סטוק, שהוא נציגה של משפחת ליברמן בדירקטוריון, מחזיק ב-46 אלף מניות פיבי בשווי של 1.3 מיליון שקל.



לא צריך תואר אקדמי כדי לרכוש בנק



הדו"חות המיידיים לגבי המינויים החדשים בקבוצת פיבי מפרטים - כפי שדורש החוק - גם את השכלתם הפורמלית של כל הדירקטורים החדשים. מהדיווחים עולה כי בינו - השולט מאז שלשום בקבוצת הפיננסים החמישית בגודלה במשק -



הוא הפחות חמוש בתארים אקדמיים משותפיו לניהול. למעשה, לבינו, שהיה בעבר מנכ"ל בנק לאומי (והבינלאומי) אין אפילו תואר ראשון.



על פי הדיווח, בינו, שהוא בעל השכלה תיכונית, השתתף בקורסים בכלכלה ובמינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. שוב מתברר כי איש עסקים מוצלח אינו זקוק לתארים אקדמיים כדי לרכוש שליטה בבנק או כדי לנהל אותו.



שלא כבינו, הדירקטורים האחרים מחזיקים בתארים אקדמיים מתקדמים. לברבר-צדיק תואר ראשון בכלכלה ובחשבונאות ותואר שני במינהל עסקים עם התמחות במימון. ברבר-צדיק היא גם רואת חשבון. לאברהם ביגר, המשמש זה כמה חודשים יו"ר שופרסל ומכהן גם כיו"ר קניאל, תואר שני במינהל עסקים. גם לגיל בינו, בנו של בעל השליטה החדש, השכלה אקדמית.



ליו"ר החדש של הבינלאומי, רוזנצוייג, תואר ראשון בפילוסופיה מאוניברסיטת "ישיבה יוניברסיטי", תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, וכן תואר שני ותואר שלישי במשפטים מאוניברסיטת NYU (ניו יורק). לסטוק תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת מלבורן, אבלס הוא מוסמך לעריכת דין באוסטרליה, ואילו לליברמן תואר במשפטים ובכלכלה מאוניברסיטת מונש שבאוסטרליה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully