וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-0.23%

23.9.2003 / 17:26

אלביט מערכות ירדה ב-1.8% על רקע הורדת המלצה ע"י UBS מ"החזק" ל"מכירה". נייס עלתה ב-3.8%. המחזור מסתכם בכ-300 מיליון שקל

בסיומו של יום מסחר תנודתי, נסגרו מדדי המניות המובילים בתל אביב בעליות שערים מתונות. המסחר נפתח ביציבות תוך זחילה צפונה של המדדים. בשעה 14:00 השתנתה המגמה והבורסה החלה מאבדת גובה וחוזרת לרמתה משעות הבוקר. הציפיות לעליות קלות בפתיחת המסחר בניו יורק שמרו על מומנטום חיובי בשוק. את העליות במעו"ף הובילו מניות קבוצת אי.די.בי בעקבות המלצה חיובית של בית ההשקעות UBS על אי.די.בי החזקות.

בסיומו של יום עלה מדד המעו"ף בשיעור של 0.23% לרמה של 412.36 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-0.19% ל-431.18 נקודות והתל-טק 15 עלה בשיעור מתון של 0.03%. מחזורי המסחר עלו לקראת הסיום והסתכמו ב-299.8 מיליון שקל.

מסחר תנודתי נרשם היום במניות הבנקים הגדולים. מניות בנק הפועלים ובנק לאומי נסגרו בירידות שערים של 1.3% ו-0.5% בהתאמה. הערכה בשוק היא שהתנודתיות במניות שני הבנקים הגדולים נגרמה בעקבות המלצה של כלכלני HSBC שהותירו למניית בנק הפועלים המלצת "קנייה" ולמניית בנק לאומי המלצת "הוסף". עם זאת, בבית ההשקעות ציינו כי דירוג מניות הבנקים נמצא בבחינה וייתכן שיופחת.

בית ההשקעות סמית ברני הודיע היום כי הפחית המלצתו לרשימה של 6 חברות בטחוניות בינלאומיות מרמה של "קנייה" לרמה של "החזק". לשתי חברות אחרות - אלביט מערכות וג'נרל דיינמיקס, הוא הפחיתים את ההמלצה מ"החזק" ל"מכירה". האנליסטים קובעים לאלביט מערכות מחיר יעד של 16 דולר, הנמוך בכ-9% מהמחיר של 17.5 דולר בו סיימה המניה את המסחר בנאסד"ק אתמול בלילה. מניית אלביט מערכות ירדה היום ב-1.8%.

במניות הדואליות נרשמה מגמה מעורבת כאשר אלרון עלתה ב-2.1% לאחר שרשמה עלייה חדה של 4.1% בפתיחת המסחר, ופרטנר הוסיפה 1%. ריטליקס עלתה ב-0.8% לאחר ירידות של 1.8% בפתיחה.

מניות רשתות השיווק נסגרו במגמה מעורבת. מניית שופרסל ירדה ב-0.8% ומניית רבוע כחול עלתה ב-1.9% למרות המלצה שלילית של בית ההשקעות HSBC, שהמליץ להפחית את החשיפה לרשתות והוריד להן את ההמלצה ל"תשואת חסר".

נייס עלתה ב-3.8% על רקע המלצת "קנייה" שהעניק בית ההשקעות הבינלאומי HSBC למניות החברה, תוך שהוא נוקב במחיר יעד של 31 דולר לטווח של שנה. מחיר היעד שהעניקו כלכלני HSBC למניות החברה גבוה בכ-80% ממחירן בבורסות.

האנליסט סטיבן לוי מבית ההשקעות UBS אומר היום כי המשימה להעלות את קונצרן אי.די.בי על דרך המלך, היא משימה על-אנושית - לאור העובדה ש"אי.די.בי משקפת בעצם את המשק הישראלי". עם זאת, לוי כותב כי הוא איתן בדעתו שדנקנר יכול לבצע את הרה ארגון הנחוץ בקבוצה, כך שביום שבו המצב הגיאו-פוליטי במשק ישתנה, אי.די.בי תהיה הראשונה ליהנות מכך.

למרות זאת, הותיר לוי את המלצת ה"קנייה" ללא שינוי במחיר יעד של 101.5 שקל. מחיר היעד החדש גבוה בכ-54% מהמחיר בו נסחרת המניה בבורסה.

ביו.בי.אס מציינים כי הפגישה הנוכחית עם נוחי דנקנר, יו"ר, מנכ"ל ובעל השליטה באי.די.בי אחזקות, היתה הראשונה. לוי מעריך כי הוא בין האנליסטים הראשונים שנפגשו עם דנקנר מאז שהשלים את רכישת השליטה בחברת האחזקות.

מניות קבוצת אי.די.בי הגיבו לפרסום בעליות שערים. אי.די.בי אחזקות עלתה ב-1.7% במחזור של 19.3 מיליון שקל, אי.די.בי פיתוח עלתה ב-2.1% במחזור של 7.5 מיליון שקל, דסק"ש עלתה
ב-0.7% וכלל תעשיות זינקה ב-3.6%. בתקופה האחרונה נהנתה מניית כלל ביטוח מרכישות של משקיעים זרים בעקבות הערכות של מספר בתי השקעות שמחיר המניה אטרקטיווי.

מניית ברן ירדה היום ב-3.4% לאחר שהחברה הודיע אתמול בכנס אנליסטים שמכירותיה השנה ירדו ב-25% ויסתכמו ב-150 מיליון דולר. אלקטרה צריכה נסגרה היום ללא שינוי לאחר שקיימה היום מצגת למשקיעים. במצגת אמרו מנהלי החברה כי הם צופים הכנסות של 50 מיליון דולר בשנה הבאה במסגרת הסכמי ה-OEM של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully