וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: התאוששות קלה בשווקים; קוריאה והונג קונג עלו בכ-0.5%

דפנה מאור

23.9.2003 / 9:44

בטוקיו לא התקיים מסחר לרגל חג; מניות חברות היצוא ירדו בעקבות המשך התחזקות המטבעות המקומיים



בורסות אסיה רשמו היום עליות קלות במגמת התאוששות, לאחר שאתמול נפלו חדות. בקוריאה רשם מדד קוספי עלייה של 0.5%; הונג קונג עולה ב-0.4%; סינגפור עלתה ב-0.3%. בטוקיו לא התקיים מסחר לרגל חג.

הין שמר על כוחו הבוקר מול הדולר לאחר שרשם אתמול זינוק חד לשיא של שלוש שנים, שהוביל לנפילות בשוקי המניות בעולם. המטבע היפאני נסחר ב-112.015 ין לדולר, עלייה קלה לעומת שער של 122.22 ין לדולר אמש. הדולר האוסטרלי התחזק אף הוא, בעוד שהוון הדרום קוריאני רשם נסיגה מזערית. היורו רשם עלייה של 0.16% ל-1.148 דולר, לעומת שער של 1.146 דולר אמש.



בכירי ממשל בקוריאה וביפאן הזהירו כי הייסוף במטבעות המקומיים עלול לבלום את ההתאוששות הכלכלית בדרום מזרח אסיה, הנשענת בעיקרה על ייצוא. זמביי מיזוגוצ'י, סגן שר האוצר של יפאן לעניינים בינ"ל, אמר בוועידה העולמית בדובאי כי הזינוק בין הוא ספקולטיווי, ולא יימשך זמן רב, ברמיזה לאפשרות התערבות של יפאן במסחר. מיזוגוצ'י אמר כי קריאתן של מדינות ה-G-7 ליתר גמישות במסחר במט"ח (כלומר לפחות התערבות) איננה משנה את מדיניותה של יפאן הנוהגת לפעול כדי לבלום תנודות שערים חריפות.



בכיר במשרד המסחר של דרום קוריאה אמר כי העלייה בוון הקוריאני, אשר זינק ביום שני בכ-1.5%, עלולה לפגוע קשות בייצוא מדרום קוריאה.



מניות חברות היצוא הגדולות בקוריאה רשמו ירידות: סמסונג אלקטרוניקס ירדה ב-1.4%; יונדאי מוטור ירדה ב-1.9%. מנגד עלתה מניית בנק קוקמין ב-2.5%.



בהונג קונג נרשמות עליות קלות במניות הבלו צ'יפ. HSBC עולה ב-0.5%; האצ'יסון וומפואה עולה בשיעור דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully