וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוויס אינטרנשונל הצטרפה לברית חברות התעופה oneworld במהלך שיסייע לחלצה מקשיים

סוכנויות הידיעות

23.9.2003 / 13:33

הצטרפותה לקבוצה השנייה בגודלה בעולם, הכוללת את בריטיש איירווייס, תאפשר לה לקבל הלוואת מימון של 370 מיליון דולר



סוויס אינטרנשונל אייר ליינס, חברת התעופה הלאומית של שווייץ, הודיעה על הצטרפותה לברית חברות התעופה השנייה בגודלה בעולם, oneworld, כחלק ממהלך התארגנות מחדש הנועד להפוך אותה לרווחית.



קבוצת oneworld כוללת את אמריקן איירליינס, בריטיש איירווייס ושש חברות נוספות. ההסכם יאפשר לסוויס שיתוף במכירת כרטיסים בטיסות שלה ושל בריטיש איירווייס, ויעניק לה חלק מהקצאות הנחיתה של החברה בבריטית בשדה"ת היתרו בלונדון.



הצטרפותה לקבוצת oneworld עשויה לסייע לסוויס להגדיל את מספר הנוסעים, ולשפר את הכנסותיה ב-100 מיליון פרנקים שווייציים (74 מיליון דולר), לפי הערכות החברה. סוויס היא החברה הזרה בעלת היקף הפעילות השני בגודלו בישראל, ושיתוף הפעולה עם בריטיש איירווייס צפוי להשפיע גם על לקוחותיה בישראל. לפי הודעתה, תשולב תוכנית הנוסע המתמיד שלה בהדרגה עם זו של בריטיש איירווייס.



כמו כן יסייע המהלך לסוויס לקבל הלוואה של 500 מיליון פרנק שווייצי (370 מיליון דולר) הנחוצה למימון פעילותה. הבנקים UBS וקרדי סוויס, מבעלי המניות בחברה, אמרו כי יעניקו לחברה חלק מהמימון הנדרש לה. 20% ממניות סוויס נמצאות בידי ממשלת שווייץ.



סוויס נקלעה לקשיי מימון, ונאלצה לקצץ שליש מכוח האדם ומצי המטוסים שלה. החברה מנסה עדיין להשיג מימון של 360 מיליון דולר או שותף אסטרטגי, שיסייע לה לשרוד בענף התעופה המתקשה להתאושש. השנה צפויה החברה לרשום הפסד של 532 מיליון דולר השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully