וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית החומש של בן שלוש: יפעל לאפשר לבנקים לשווק ואף להנפיק פוליסות ביטוח

ניצן כהן

23.9.2003 / 15:30

הצהרת הכוונות של המפקח על הביטוח: תופרד פעילות סוכני הביטוח מיועצי הביטוח, שמעמדם יוסדר; "התמודדות עם ניגודי האינטרסים הפוטנציאליים בניהול קופות הגמל"



המפקח על הביטוח, אייל בן שלוש, מפרסם היום הצהרת כוונות באמצעות פרסום תוכנית עבודה רב שנתית של אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון. באגף מעוניינים לעצב מחדש את תרבות החיסכון לטווח ארוך באמצעות הגברת שקיפות מדיניות חברות הביטוח במקרים בהם מופעלת הפוליסה. במקביל, יפעלו באגף שוק ההון להילחם במקרי הונאות ביטוח.



באגף שוק ההון והביטוח מעוניינים ליצור הפרדה בין מקצוע סוכן הביטוח ליועץ הביטוח, כשסוכן הביטוח יעסוק בשיווק פוליסות והפעילות שלו תהיה מקבילה לפעילות של ברוקר - "ברוקר ביטוח". במקביל יפעל אגף שוק ההון להסדרת מקצוע יועץ ביטוח. הכשרת יועצי הביטוח וסוכני הביטוח תעבור רפורמה בדרכי ההכשרה, הרישוי והאחריות המקצועית.



עוד יפעל אגף שוק ההון להגביר את היציבות הפיננסית של חברות הביטוח, בעיקר בתחום ביטוחי החיים. בנוסף יפעל האגף לביטול הנחיתות שיש כיום לביטוחי החיים מול קרנות הפנסיה בנושא התשואות והזכויות.



הממונה על הביטוח יפעל לאפשר לבנקים לשווק פוליסות ביטוח, ואף לייצר ולהפיץ את השירות הפיננסי, שהם אינם עוסקים בו מסורתית. כלומר, הבנקים יוכלו לא רק לשווק פוליסות ביטוח אלא גם להנפיקן.



בנוסף יפעל האגף ליצור מנגנון יציבות פיננסית בקרנות הפנסיה (בהתאם להחלטות הרפורמה בשוק הפנסיה) באמצעות הפעלת מנגנון של עתודות כספיות כדי למנוע כניסה לגירעונות. עוד יפעל האגף לתקן עיוותים ניהוליים בקרנות הפנסיה באמצעות הקטנת הריכוזיות, איזון מבנה הבעלות שנמצאת כיום בידי האיגודים המקצועיים והסדרת נושא איוש תפקידי ניהול הקרנות.



לגבי קופות הגמל יפעל האגף להקטין את הריכוזיות בענף (הענף נשלט כיום על ידי הבנקים, ובעיקר על ידי הפועלים, לאומי ודיסקונט). בנוסף רומז הממונה על שוק ההון כי יפעל להפריד את קופות הגמל מהבנקים: "התמודדות עם ניגודי האינטרסים הפוטנציאליים בניהול הקופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully