וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים זרים בודקים אפשרות השקעה בערוץ 10

רוני קורן-דינר

23.9.2003 / 15:28

זאת, בנוסף לזכייניות ערוץ 2 ועמי גניגר. בשלב זה לא מתוכננת תביעה נגד משה סאבא בגין ניהול מו"מ בחוסר תום-לב לכאורה. סאבא טרם הודיע למימן על החלטתו שלא לרכוש את הערוץ

רשימת הגורמים הבודקים אפשרות השקעה בערוץ 10 מתארכת. ל-TheMarker נודע כי שני משקיעים זרים פנו בנפרד לנאמני הערוץ, עוה"ד אלי זהר וליפא מאיר, בבקשה לבדוק השקעה פוטנציאלית של 20 מיליון דולר תמורת 48% ממניות הערוץ - בדומה להשקעה שבחן איש העסקים המקסיקאי משה סאבא.

זהותם של המשקיעים אינה ידועה, אך ידוע כי אחד מהם טרם נכנס להשקעה בישראל. המו"מ עם המשקיעים הזרים נמשך במקביל למגעים עם זכייניות ערוץ 2 רשת, קשת וטלעד, וכן עם בעלי תיא תקשורת ואולפני הרצליה, עמי גניגר. ואולם, למרות הפגישות הרבות שמנהלים הנאמנים עם המתעניינים, טרם הוגשה הצעה פורמלית כלשהי.

יצוין כי לצורך כניסה לערוץ 10 וויתור על הזיכיון בערוץ 2, ייאלצו רשת וטלעד להיפרד מבעלי העיתונים הגדולים המחזיקים בהן מניות - מעריב מחזיק 24% בטלעד ואילו "ידיעות אחרונות" מחזיק 30% מרשת (באמצעות רשת ידיעות תקשורת).

בתוך כך נודע כי בשלב זה לא מתוכננת תביעה מצד ערוץ 10 נגד איש העסקים היהודי-מקסיקאי משה סאבא בגין ניהול מו"מ בחוסר תום-לב לכאורה. כזכור, סאבא נסוג מכוונתו לחתום על החוזה להשקעה בערוץ ברגע האחרון, לאחר חתימה על מסמך עקרונות, בדיקת נאותות נרחבת וגישור על כל המחלוקות באמצעות עורכי הדין משני הצדדים.

סאבא נימק את החלטתו בכך שנפגע מיחסה של התקשורת הישראלית להשקפת עולמו הדתית - על אף שהסערה התקשורתית סביב הנושא חלפה לפני כשלושה חודשים. אגב, עד היום, עשרה ימים מאז קיבל סאבא את החוזה לידיו ולמעלה משבוע מאז דיבר על סירובו לחתום עם השבועון החרדי "משפחה" - לא הודיע סאבא לערוץ 10 או ליו"ר הערוץ יוסי מימן על החלטתו. בערוץ 10 אומרים כי ייתכן שיתפנו לתביעה שכזו נגד סאבא בעתיד, אך כרגע כל המאמצים מופנים למציאת משקיע חלופי ולהצלת הערוץ מסכנת סגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully