וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק הוסיף 1.5%

שירלי יום-טוב

23.9.2003 / 23:03

ECI הוסיפה 5.5% לאחר ש-UBS העלה המלצה ל"קנייה" למניה; נייס עלתה 10%

למרות המשך היחלשותו של הדולר האמריקאי שרשם שפל חדש מול הין היפאני, נרשמו בוול סטריט עליות. בעוד שאתמול היתה הצניחה בשער הדולר הגורם הרשמי לירידות החדות שנעלו את המסחר, התנהל מרבית יום המסחר בעליות בנאסד"ק ובדאו. מדד מניות הטכנולוגיה הוסיף 1.5% לרמה של 1,901 נקודות ואילו הדאו רשם עלייה מתונה יותר של 0.4% לרמה של 9,575 נקודות.

הין זינק היום לשיא חדש בעקבות הערכות המשקיעים בשוק המט"ח כי יפאן לא תתערב במסחר במט"ח. הדולר נחלש ל-110.995 ין, שערו הנמוך ביותר מזה יותר משלוש שנים והיורו התחזק אף הוא לעומת הדולר. שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, סירב אתמול להגיב על קריסת הדולר בעולם. סנואו אמר כי מדיניות ארה"ב נותרה ללא שינוי, והיא תומכת ב"דולר החזק". סנואו, העושה עתה בוועידת ה-G7 בדובאי, התייחס בביטול לתנודות בשער המטבע: "אין בכוונתי להגיב על שערי המטבע ועל התנודות בו המתרחשות מדי יום", אמר.

טרם תחילת המסחר פירסמו שלושה בנקי השקעות מובילים את דו"חותיהם לרבעון הפיסקלי השלישי. גולדמן סאקס, ליהמן ברדרס ומורגן סטנלי עלו על התחזיות ודיווחו על עלייה ברווחיהם הנקיים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הגדילו לעשות ליהמן ברדרס ומורגן סטנלי שדיווחו על רווח נקי הגבוה בלמעלה מ-100% ביחס לרבעון המקביל. רווחיו של ליהמן הסתכמו ב-480 מיליון דולר ואלו של מורגן סטנלי היו 1.27 מיליארד דולר.



ג'נסיס חיסלה החזקות באודיוקודס


בין החברות הישראליות הנסחרות, ריכזה עניין מניית אי.סי.איי שעלתה ב-5.5% למחיר של 4.2 דולרים במחזור גבוה בעקבות העלאת המלצה של בית ההשקעות UBS ל"קנייה" תחת המלצה קודמת של "נייטראלי". האנליסט יונתן הלף ציין כי החברה נמצאת בדרך הנכונה לעמוד בתחזיות הרבעון השלישי וכי נראה שחל שיפור במצב עסקיה. יחד עם זאת הלף לא הזדרז להעלות את תחזיותיו לחברה לרבעונים הבאים ול-2004. הוא אף ציין כי אם לא יחול שינוי דרסטי באי.סי.איי, החברה עשויה להמשיך לדווח על הפסדים במשך 4 רבעונים נוספים.

בית ההשקעות HSBC העלה את מחיר היעד שלו למניית נייס (NICE:NASDAQ)ל-31 דולר, כ-82% מעל למחירה הנוכחי. בבית ההשקעות ציינו כי "התחזית שלנו היא שנייס תציג ב-2004 רווח למניה של 1.56 דולר, הגבוהה בהרבה מקונצנזוס האנליסטים לרווח של 1.07 דולר למניה בשנה הבאה". רווח למניה זה, שמצביע על רווח נקי של כ-25.2 מיליון דולר לחברה ב-2004, כפול כמעט מהרווח של 12.9 מיליון דולר, שהאנליסטים מעריכים שנייס תציג השנה. המניה עלתה ב-10% למחיר של 8.7 דולרים במחזור גבוה.

קרן ההון סיכון ג'נסיס ניצלה את הזינוק של מניית אודיוקודס בחודשים האחרונים, וחיסלה את החזקתם בחברה. ג'נסיס מכרה בחודש אוגוסט 401.5 אלף מניות בהיקף מוערך של 2.3 מיליון דולר דרך CIBC, כאשר מחיר המניה נע בין 5 ל-6 דולרים - נמוך פי 10 ויותר מהמחירים בהם מומשה מרבית החזקתה בעבר. מאז המכירות האחרונות המניה המשיכה להתחזק, ומחירה הנוכחי - 8.4 דולרים משקף לאודיוקודס שווי שוק של כ-315 מיליון דולר. היום הוסיפה המניה 2.6%

ריטליקס עלתה בעקבות חוזה חדש


מניית ריטליקס עלתה ב-2.7% למחיר של 16.7 דולר במחזור כפול ביחס לממוצע לה - 46 אלף מניות, לאחר שהחברה דיווחה על חוזה חדש להתקנת מוצריה בסניפי רשת הקמעונאיות A.S Watson המפעילה רשתות בריאות ויופי בשש מדינות אירופיות. הקבוצה מפעילה בסך הכל כ-2,300 חנויות באירופה ובאסיה, היא מעסיקה 30 אלף עובדים, ונחשבת לאחת מהרשתות הקמעוניות הגדולות בעולם בסקטור זה. על פי ההסכם תתקין ריטליקס את תוכנת ה-Retalix StoreLine שלה ב-1,850 חנויותיה של א.ס. ווטסון בבריטניה, בהולנד, בבלגיה ובמזרח אירופה. סמנכ"ל הכספים של ריטליקס, דני מושאיוף סירב למסור את פרטי העסקה המדויקים אולם אמר כי עסקות עם חברות Tier 1 שוות לחברה הכנסה של חצי מיליון עד מיליון וחצי דולר לשנה וזאת לתקופה של 7-10 שנים.

מניית אלווריון נותרה ללא שינוי במחיר של 6.9 דולרים. אלווריון הפסידה לאחרונה חוזה שהיקפו מספר מיליוני דולרים בברזיל למתחרה שלה איירספאן. החברה מתמודדת כעת על 3 חוזים נוספים במדינה, במסגרת מכרזים של ספקיות תקשורת מקומיות לאספקת שירותי גישה מהירה לאינטרנט ושירותי VoIP.

עוד בלטו: מניית ויריאנט עלתה ב-8.3% למחיר של 3 דולרים במחזור גבוה מהממוצע לה; רדוויו הוסיפה 17% למחיר של 63 סנט אף היא במחזור גבוה, לאחר שפירמת רואי החשבון דלויט אנד טוש הכלילה את החברה בין אלו הצומחות בקצב מהיר במסגרת תוכנית ה-Fast 50. לומניס זינקה ב-12% למחיר של 1.3 דולרים במחזור של למעלה מפי 2 מהמחזור הממוצע לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully