וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמית' ברני מוריד ההמלצה לאלביט מערכות ל"מכור"; חוששים מרכישה שתדלל את המשקיעים ותפגע בצמיחת הרווחים

אילן מוסנאים

23.9.2003 / 15:59

בבית ההשקעות מורידים את ההמלצות למניות החברות הבטחוניות עקב הצפי לירידת תקציבי הביטחון בעולם; מחיר היעד לאלביט מערכות - 16 ד' - נמוך בכ-9% ממחירה בנאסד"ק



הירידה החדה בתמיכת הציבור בהוצאות העתק למגזר הבטחוני מ-80% לפני שנתיים לרמה של כ-50% בשנה שעברה ושל כ-31% השנה שבה והפתיעה. כך כותבים האנליסטים George D. Shapiro ו-Suzanna Muench, מבית ההשקעות סמית' ברני שבשליטת סיטיגרופ.



האנליסטים מעריכים לאור זאת כי הצמיחה בתקציבי הביטחון בארה"ב נמצאת לקראת סיומה. לאור זאת הם מפחיתים את ההמלצה שלהם לרשימה של 6 חברות ביטחוניות בינלאומיות מרמה של "קנייה" לרמה של "החזק". לשתי חברות אחרות - אלביט מערכות וג'נרל דיינמיקס, הם מפחיתים את ההמלצה מ"החזק" ל"מכירה".



האנליסטים קובעים לאלביט מערכות מחיר יעד של 16 דולר, הנמוך בכ-9% מהמחיר של 17.5 דולר בו סיימה המניה את המסחר בנאסד"ק אתמול בלילה.



שפירו ומיונץ' מציינים כי תקציבי הביטחון של הממשלות השונות מבטיחים לחברות הבטחוניות ראות טובה עד לשנת 2005. עם זאת השניים חוששים כי 2005 תהיה שנת השיא של החברות הבטחוניות. לגבי אלביט מערכות, בסמית' בארני חוששים כי החברה תבצע רכישה נוספת באמצעות החלפת מניות (כפי שעשתה כשרכשה את אל אופ ממשפחת פדרמן). מהלך כזה, חוששים האנליסטים יקשה על צמיחת רווחי החברה.



האנליסטים מציינים כי קבעו את השווי של אלביט מערכות תוך שימוש במכפיל של 13.5 ל-40% מרווחי החברה ב-2004 (שנובעים מפעילותה בארה"ב), ושימוש במכפיל 11 ליתרת רווחי החברה, שמגיעות משאר מדינות העולם. מהשימוש במכפילים אלה, גוזרים האנליסטים לחברה את מחיר היעד החדש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully