וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גד זאבי תומך בהרטמן: אין לאשר הגדלת ההון של בזק ללא לו"ז ברור לביצוע ההפרטה וקביעת מחיר מינימום למניה

אמיר הלמר

23.9.2003 / 16:31

הכנ"ר הגיש אף הוא את עמדתו וטוען כי כונס הנכסים על המניות מטעם קונסורציום הבנקים כפוף בהצבעתו להוראה הקובעת כי עליו להצביע בעד הגדלת ההון הרשום



איש העסקים גז זאבי, בעל השליטה בחברות זאבי תקשורת מימון וניהול וזאבי תקשורת אחזקות, שבבעלותן כ-20% ממניות בזק , הודיע היום לביהמ"ש כי הוא מצטרף לעמדתו של עו"ד אלקס הרטמן, כונס הנכסים על המניות מטעם קונסורציום הבנקים בכל הקשור לכוונתו של האחרון להצביע כנגד ההחלטה להגדיל את הונה הרשום של חברת בזק ב-250 מיליון מניות.



כזכור, ביקש הרטמן בשבוע שעבר מהשופטת ורדה אלשיך לאפשר לו להצביע באסיפה הכללית של בזק נגד ההצעה של הממשלה להגדיל את ההון של החברה. הרטמן טען בבקשתו כי ניסה להגיע להסכמות עם איל גבאי, מנהל רשות החברות הממשלתיות, כדי לקבוע מחיר מינימום למניות, על מנת למנוע את שחיקת ערכן, ולאחר שגבאי סירב, החליט לבקש מבית המשפט להצביע נגד אישור הגדלת ההון.



הרטמן ציין כי בעקבות החלטתו הוא קיבל מגבאי מכתב דרישה כי יצביע בעד ההחלטה וזאת בהתאם להיתר שניתן לזאבי על ידי משרד התקשורת בעת שרכש את מניות בזק.



הרטמן טען בבקשתו כי מדובר בפרשנות לא נכונה של ההיתר וכי לרשות החברות הממשלתיות אין כל סמכות לתת לו הוראה כיצד להצביע בעניין זה.



היום, כאמור, הוגשה תגובתו של זאבי באמצעות עוה"ד אילן שביט וניצה פוזנר. זאבי תומך בעמדתו של הרטמן לפיה כל עוד לא יושג סיכום בינו לבין רשות החברות הממשלתיות באשר לקביעת מחיר מינימום ראוי למניה ולא הוצבו לוחות זמנים ברורים לביצוע ההפרטה, יש בקבלת החלטה על הגדלת ההון משום פגיעה מהותית בשווי המניות המשמשות כבטוחה בידי הבנקים, זאת עקב דילול אחזקות החברות בבזק ללא הבטחת תשואה מינימלית.



עוד מציין זאבי כי אם יושג סיכום בין הרטמן לגבאי, הרי על הרטמן להגביל את ההחלטה על הגדלת הון רשום בזמן, כך שאם הליך ההפרטה לא ייצא לפועל בלוחות הזמנים כפי שיקבעו תתבטל ההחלטה על ההון הרשום.



בנוסף, הגיש היום גם הכונס הרשמי, עו"ד שלמה שחר, את עמדתו בעניין - כפי שנדרש ע"י אלשיך. הכנ"ר טוען באמצעות עו"ד רות לינקר-מזרחי כי על רשות החברות הציבוריות להגיש את עמדתה באופן מסודר לביהמ"ש.



הכנ"ר מציין בתגובה כי לדעתו זכויותיו של הרטמן במניות נגזרות מהזכויות הקיימות לחברות המחזיקות במניות ובכפוף להגבלות הנוספות שהוטלו עליהן מכוח ההיתר של שר התקשורת שניתן בעת רכישת המניות על ידי זאבי.



לטענת הכנ"ר, בהיתר קיימות שתי הוראות רלוונטיות: האחת מסדירה את סוגיית השעבוד של המניות וקובעת כי בעת אירוע בו מוקנות המניות לכונס מטעם הבנקים הוא יפעיל את זכות ההצבעה רק במקרים בהם עלולה להיפגע זכות של הבנקים ורק באישור השר.



ההוראה השנייה קובעת כי בנוגע להפרטת בזק תצביע החברה בעד הגדלת הונה של החברה לפי דרישת רשות החברות.



לאור זאת, סבור הכנ"ר כי הרטמן כפוף לשתי ההוראות גם יחד ולכן עליו להצביע רק מקום שזכויות הבנקים עלולות להיפגע, וגם אז עליו לפעול בהתאם להוראה המחייבת אותו להצביע בעד הגדלת ההון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully