וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "כששופט אומר לעצמו 'אני אשן עוד לילה על פסק הדין הזה' הצדדים לתביעה לא ישנים באותו הלילה"

אמיר הלמר

23.9.2003 / 17:44

השר אמר את הדברים בסיור שנערך בביהמ"ש המחוזי בתל אביב; הוסיף כי למרות המחסור בכוח אדם שיפוטי צריך להעמיק את התודעה לכך ש"שיהוי במשפט הוא עינוי דין"



"בכוונתי לפעול לשינוי חוקים ותקנות הכרוכים בבזבוז כוח אדם שיפוטי", אמר היום שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, במהלך סיור שערך היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לפיד התייחס בדבריו למצוקה השוררת במערכת בתי המשפט בכל הקשור לעומס המוטל על השופטים. לפיד ציין כדוגמה כי אין לדעתו כל הצדקה שבערעורי ביהמ"ש המחוזי הנוגעים לסכומים נמוכים מ-50 אלף שקל ידון הרכב של שלושה שופטים.



לפיד אמר עוד כי הוא מודע לכך שהעומס על השופטים הוא אדיר, והציג נתונים לפיהם בשנה שחלפה נפתחו בבתי המשפט בתל אביב כ-44 אלף תיקים, כך שמדובר בכ-1,000 תיקים לשופט. שר המשפטים ציין כי ברור שקיים מחסור אדיר בתקנים לשופטים, וכי הוא יעשה ככל שביכולתו להגדיל את מספר התקנים. אך עם זאת, אומר לפיד, ברור כי בימים אלו כאשר בכל המגזרים מדברים על קיצוץ, הדבר יהיה בעייתי.



למרות המחסור בכוח אדם צריך להעמיק את התודעה בקרב השופטים כי שיהוי במשפט הוא עינוי דין, אמר לפיד. "כששופט אומר לעצמו 'אני אשן עוד לילה על פסק הדין הזה', הצדדים לתביעה לא ישנים באותו הלילה", אמר שר האוצר.



שרה השפטים ציין כי הוא מקווה שמגמת המחשוב של בתי המשפט תביא אף היא להקלה בעומס הפיסי השורר במקום. עוד ציין לפיד כי בכוונתו להכניס לבתי המשפט שיטה של "מעצרי וידיאו". בשיטה זו, לא יובלו עוד מדי יום העצירים הפלילים לביהמ"ש כדי להיות נוכחים בדיון בבקשות מעצר, אלא הדבר ייעשה באמצעות מערכת וידיאו שתותקן בבתי המעצר כאשר השופט ישב באולם מיוחד בבית המשפט. השר ציין כי בכל מקרה תהיה זכות לעצור לבקש כי עניינו יידון בבית המשפט, וכי הוא יהיה זכאי לסניגור שייצג אותו. הדבר יחסוך מיליוני שקלים למדינה, לטענת לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully