וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באגף התקציבים בוחנים חלופות להקטנת הקיצוץ בביטוח לאומי: העלאת המס על רווחי הון וקיצוץ נוסף בקצבאות הילדים

אמיר טייג

23.9.2003 / 20:42

החלופות נבחנות מול חברי הכנסת על מנת להעריך את סבירות קבלתם על ידי הכנסת; החלופות: קיצוץ של 15% עד 20% בקצבאות הילדים והעלאת מס רווחי ההון ב-5%



ביום שני הקרוב צפוי שר האוצר בנימין נתניהו להציג בפני הממשלה את תוכנית הקיצוצים החדשה המקטינה לפחות במחצית את הקיצוץ בתקציב ביטוח לאומי. בשלב הנוכחי דנים באגף התקציבים באוצר במספר חלופות לקיצוץ, כאשר המטרה המרכזית היא להציג תוכנית שתוכל לקבל את אישור הכנסת ביתר קלות.



חלופה ראשונה היא קיצוץ נוסף בקצבאות הילדים בהיקף של 15% עד 20% מגובה הקצבה, שירוכז בקצבאות של שלושת הילדים הראשונים בלבד. ההערכות הן כי קיצוץ זה עשוי להקטין את הוצאות הממשלה ב-900 מיליון שקל עד מיליארד שקל. עם זאת, במפלגת שינוי מגלים התנגדות נחרצת לחלופה זו, המשקפת העדפה ברורה למשפחות מרובות ילדים.



חלופה נוספת בה דנים באגף התקציבים היא להעלות את שיעור המס על רווחי הון ב-5% כך שינוע בין 15% ל-20%. על פי גורמים באוצר, חלופה זו עשויה להכניס לקופת המדינה עד מיליארד שקל נוספים. אולם גם לחלופה זו קיימת התנגדות תקיפה, שמגיעה הפעם מקרב שר האוצר עצמו. נתניהו מתנגד נחרצות לכל מהלך של העלאת מסים, בטענה שמהלך כזה לא יעודד צמיחה.



לא מן הנמנע כי ההצעה הסופית אשר צפויה להתפרסם עד תום השבוע, לפני כניסת החג, תכלול שילוב של מספר אלמנטים, בהם השניים המוזכרים והפחתה נוספת בתקציב המשרדים. פקידים באגף התקציבים הביעו חשש כבד כי האוצר יתקשה מאוד לגבש הצעה שתתקבל על ידי הכנסת, ולפיכך מביעים חשש כי לאחר שראש הממשלה הגביל את הקיצוץ האפשרי בביטחון, ההתאמה הכוללת עשויה להיות נמוכה מ-10 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully