וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות התרופות והפיננסים מושכות לעליות בוול סטריט; ליהמן ברדרס ומורגן סטנלי מובילות את המגמה

יהודה שויצר

23.9.2003 / 23:15

ליהמן ברדרס ומורגן סטנלי רשמו ברבעון גידול של יותר מ-100% ברווח הנקי; מגזר התרופות מוביל את המגמה החיובית - אלי לילי עולה ב-1.1%



מניות התרופות מובילות את עליות השערים בוול סטריט ומדד מניות המגזר עולה בכ-0.8%. מניות הפיננסים רושמות עליות בעקבות דו"חות מעודדים של ליהמן ברדרס, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי.



בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמות ירידות, והתשואות על האג"ח עולות על רקע הפיחות בדולר. היום נפל הדולר בכאחוז מול הין היפאני, אם כי בשעות האחרונות התמתנה הירידה. האג"ח ל-10 שנים רושמת תשואה של 4.257%, עלייה של 0.4%.



מגזר התרופות מוביל את המגמה החיובית: אלי לילי עולה ב-1.1%.



ליהמן ברדרס ומורגן סטנלי, מבתי ההשקעות הגדולים בארה"ב, רשמו ברבעון שהסתיים באוגוסט גידול של יותר מ-100% ברווח הנקי ועלו על התחזיות. שיפור בשוקי המניות והמשך פעילות ערה בשוק האג"ח סייעו לגידול בהכנסות בתחום המסחר בני"ע. השניים דיווחו גם על שיפור בחיתום ובבנקאות השקעות.



ליהמן ברדרס רשם רווח של 480 מיליון דולר ברבעון שהסתיים באוגוסט. היה זה גידול של 147% לעומת התקופה המקבילה, ותוצאה העולה בהרבה על תחזיות האנליסטים. בשורת הרווח למניה רשם הבנק 1.81 דולר, לעומת תחזיות לרווח של 1.35 דולר. עיקר הצמיחה התבססה על תחום ההתמחות העיקרי של הבנק - מסחר באג"ח. מניית ליהמן עולה ב-2%.



מורגן סטנלי רשם רווח של 1.27 מיליארד דולר, גידול של 108% לעומת הרבעון המקביל. בשורת הרווח למניה רשם הבנק 1.15 דולר, לעומת תחזיות לרווח של 69 סנט למניה. הכנסות הבנק צמחו ב-13% ל-5.3 מיליארד דולר. מנייתו עולה ב-2.1%.



בנק ההשקעות גולדמן סאקס רשם רווח גבוה מהצפוי ברבעון שהסתיים ב-29 באוגוסט, בזכות שיפור במסחר במניות ובבנקאות השקעות. הרווח הנקי היה 677 מיליון דולר, עלייה של 30% לעומת הרבעון המקביל. הרווח למניה היה 1.32 דולר, לעומת תחזיות לרווח של 1.22 דולר. עם זאת מנייתו יורדת ב-3.2%.



יצרנית מעבדי המחשב AMD צופה עלייה עונתית במכירות הרבעון השלישי על רקע התעוררות בשוק בדרישה למוצרי צריכה אלקטרוניים עם החזרה ללימודים. הקטור רואיז, מנכ"ל החברה, מסר את הדברים בעת השקת מעבד אתלון 64 ביט החדש. רואיז ציין כי למרות התעוררות שוק הצריכה הפרטי, הצרכנים העסקיים עדיין זהירים בכל הנוגע להוצאות הון. רואיז הותיר את תחזיות החברה לרבעון ללא שינוי וסירב לספק תחזית לגבי חזרת החברה לרווחיות. מניות החברה יורדות ב-1%; המתחרה אינטל מנגד עולה ב-0.7%.



ורייזון (סימול VZ), חברת השיחות המקומיות הגדולה בארה"ב, יורדת ב-5% לאחר שפירסמה אזהרת רווח לשנת 2003, שנבעה בחלקה מהסכמי השכר החדשים עליהם חתמה עם איגודיה המקצועיים החודש.



החברה צופה רווח של 2.56-2.60 דולר למניה, לעומת התחזית הקודמת שצפתה רווח של 2.70-2.80 דולר למניה. החברה שבה וחזתה כי מכירותיה השנתיות יעלו ב-0%-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully