וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל תובע את משרד האוצר: מבקש מבית הדין לעבודה לבטל החלטת רכלבסקי להפסיק את מענק ההתייעלות

עינב בן יהודה

23.9.2003 / 18:00

בתביעה נטען כי החלטת הממונה על השכר התקבלה שלא משיקולים ענייניים, אלא מתוך מטרה להרתיע, לאיים ולפגוע באופן אישי בעובדים המנהלים מטעם הבנק את המגעים עמו בנוגע למענק ההתייעלות



בנק ישראל הגיש היום בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים תביעה נגד שר האוצר, הממונה על השכר באוצר יובל רכלבסקי, ההסתדרות וועד עובדי בנק ישראל. הבנק, באמצעות עו"ד נחום פינברג ועו"ד חנן מלצר, מבקש כי בית הדין יבטל דרישת הממונה על השכר להשיב מענק ההתייעלות שניתן לעובדי הבנק, וכי יקבע שהמענק שניתן בהתאם להסכמים הקיבוציים שנחתמו בין הבנק, ההסתדרות וועד העובדים, הוענק כדין. עוד מבקש בנק ישראל כי בית הדין יקבע שהוא רשאי להמשיך להעניק לעובדיו את מענק ההתייעלות.



לפני כשנה הורה רכלבסקי לבטל את מענק ההתייעלות ל-800 עובדי בנק ישראל. המענק שולם לעובדי בנק ישראל בכל רבעון במשך 13 שנה, ונע בין 3,000 ל-15 אלף שקל לעובד. התשלום הוגדר כ"מענק התייעלות", מכיוון שניתן עבור הסכמת ועד העובדים מסוף שנות ה-80 לפטר מאות עובדים כחלק מתהליך ההתייעלות.



באוקטובר 2002 הורה רכלבסקי להנהלת בנק ישראל לבטל את המענק, החל ברבעון הרביעי של 2002. נוסף על כך הורה רכלבסקי להנהלה לגבות מהעובדים את הסכומים ששולמו להם מתחילת 2002, ולהשיב את הכספים לקופת בנק ישראל בתוך 60 יום - הוראה שהנהלת הבנק לא יישמה עד כה.



בתביעה טוען הבנק כי החלטתו של רכלבסקי מהווה חריגה מסמכות, שכן בנסיבות אלו היה על שר האוצר להפעיל את הסמכויות שהוענקו לו בחוק בזהירות יתרה ולהחליט בעצמו, בתיאום עם נגיד בנק ישראל ולאחר התייעצות עמו.



עוד נטען כי החלטת הממונה ניתנה שלא כדין, חורגת ממתחם הסבירות ופוגעת באופן רטרואקטיווי בזכות הקניין של עובדי הבנק, בניגוד להוראות חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. בנוסף נטען כי החלטת הממונה כי על הבנק לתבוע מעובדי הבנק בדרגה 50 ומעלה השבת כספים משנת 1998 - נעשתה שלא בסמכות, תוך חריגה בוטה מההליך הקבוע בחוק יסודות התקציב, ותוך שלילה מוחלטת של זכות הטיעון מהבנק והעובדים. בנק ישראל טוען עוד כי החלטת רכלבסקי התקבלה שלא משיקולים ענייניים, אלא מתוך מטרה להרתיע, לאיים ולפגוע באופן אישי בעובדים המנהלים מטעם הבנק את המגעים עמו בנוגע למענק ההתייעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully